Preskočiť na hlavný obsah

Ako sa nezblázniť


V tomto príspevku Vám dám návod, ako si privodiť zdravú závislosť. Taká, ktorá Vás núti si psychicky oddýchnuť a ktorá vytvorí protilátky na problémy, ktoré sa valia z hora, z boku, z dola - odvšadiaľ.

Prišiel jeden pondelok, keď na mňa doľahlo všetko čo mohlo. Hlavne tie facebooky, správy, všeobecný pesimizmus a mnoho ďalšieho. A preto prvá vec ako sa nezblázniť - je to vyfiltrovať. Všimol som si, že mám na Facebooku často príspevky od novinárskych stránok, ktoré nemal zaliknuté, ale dávalo ich ako “odporúčané”. Takže raz pri káve som dal všetko skryť na dobu neurčitú. 
Správy v TV si pozriem večer, len tak jedným okom - predtým som ich pozeral viac a informácie si dohľadával na Facebooku. Už nie.
A potom, čo je mi asi najviac ľúto - blokovať príspevky od priateľov na Facebooku. Ja som asi v živote nezdieľal alebo nepridával na Facebook príspevok o politike, nejakých vírusoch a podobne. Samozrejme, že mám svoj názor!, ale nepatrí to hentam. Okrem toho som len magister v odbore dejepisnej a náboženskej výchovy, čiže si ani nemyslím, že som ten povolaný, aby som niekomu dával svoje názory rovno pred nos na internet. Rovnako sa ich snažím neriešiť aj v osobnej komunikácii (samozrejme, občas mi ujde poznámka, ale väčšinou len v rámci humoru). 

Ale už dosť aj tohoto!! 😀


Čo je to zdravou závislosťou? No predsa pobyt vonku. Stačí byť hodinku sám niekde v prírode, alebo na ceste ak sa bavíme o cyklistike. To vyfiltruješ z tej hlavy úplne všetko a máš aj iný pohľad na svet okolo seba.
September bol celkom upršaný a už to vyzeralo, že cyklosezóna sa jesene nedožije. Opak je ale pravda a ešte stále sa vie ukázať pár krásnych jesenných dní. 


Keďže už je po sezóne, tak si to človek už len užíva - nerieši rýchlosť ani samotný tréning. A najväčšou výhrou je les. Či už sú to dlhé stúpania, alebo len krátke cestičky. Popadané lístie, čistý vzduch, málo ľudí. To je topka. 


Mne sa dokonca podarilo vymyslieť jeden tatranský výlet aj s mojou Ivkou. Nasadli sme s cesťákmi na vlak do Popradu a popod vrcholy sme prišli až na popradské pleso - a odtiaľ a vlak do Štrby. Máličko ľudí, nádherné výhľady.






Ale človek nemusí ísť tak ďaleko. Napríklad tu v okolí Žiliny je kopec krásnych miest. 


O Kysuciach ani písať nemusím. 
Stačia len dve hodinky a človek má kopec pozitívnej energie a optimizmu aj na rozdávanie.

A časom sa to pretaví do závislosti - keď sa pozriete von z okna a len trošku svieti slnko, tak Vám to bude liezť do mysle tak dlho, kým nevyleziete z domu. 

Takže - menej internetov a televízie a viac času vonku. Viem, že sa to niekedy nedá, ale... Kým je to len niekedy, tak sa niekedy aj dá, či? 
Ja by som to prial každému facebookovému teroristovi, hejterom čo vidia iba svoj jeden pohľad a ostatné názory ich nezaujímajú ale aj premotivovaným domácim epidemiológom, politológom a určite aj kope žurnalistom z rôznych denníkov. 





Komentáre

  1. Máte super blog. Těšil jsem se celou zimu na to, že zase vyjedu na kolo, ale bohužel úraz při práci s autogenem mě na delší dobu vyřadil z procesu. Takže aspoň pročítám blogy o cyklistice a tiše závidím. :) Ať se vám daří a máte úspěšnou sezonu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár. Sezóna už ide - v rámci opatrení. :) Dúfam, že aj vy budete čo najskôr v pohode a na bicykli. :)

      Odstrániť
  2. Aj pre mňa je jazda na bicykli závislosť. V dobrom slova zmysle ale :-) . Mám psychicky náročnú prácu a niekedy je toho na mňa už naozaj veľa, tak som rada, keď prídem z práce, sadnem na bicykel a vyrazím niekam do prírody, kde je pokoj, žiadni ľudia len zvieratá :-) . Tento rok na jar som si kúpila fitness náramok Xiaomi Mi Band 6 , pretože na bicykli nemám tachometer a zaujímalo ma, koľko km na bicykli ujdem a niekedy som za popoludnie zvládla aj 30, čo mi prišlo super. Mám potom zo seba dobrý pocit a hlavne sa vrátim psychicky odpočinutá :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sa číta veľmi dobre. :) Tá psychohygiéna je v dnešnej dobe tak hrozne moc potrebná a bicykel je na to úplne super. Tak nech to jazdí! :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára