Preskočiť na hlavný obsah

2021, kapitola 1: Trenažér, Rouvy a Zwift


Hneď ako skončila sezóna 2020 (dopísaním zhrnutia roka), tak som sa tešil na tú ďalšiu. Ďalší rok musí byť lepší ako predošlý. Človek si plánuje nejaké tie ciele, čo by chcel dosiahnuť, uvažuje, že koľkokrát vylezie na Lysú...

Trenažér som ale ešte nevyťahoval. Povedal som si, že začnem až od nového roka.

Nie je zlé na mesiac úplne vypnúť z tej cyklistiky a užívať si to, že ma nič nenúti ísť von. Dokonca aj to počasie bolo také-hocijaké. 

Odolal so aj vytiahnutiu Meridy a ísť sa povoziť na snehu. Veď fotky zo zimných výjazdov boli všade po sociálnych sietiach. Kvôli lockdownom, a zavretým lyžiarskym strediskám asi ľudia potrebovali takúto formu relaxu. Mne to prišlo až moc. Je jedno aké má človek oblečenie, ale pravidelné niekoľko-hodinové výjazdy v tej zime musia byť pre telo nepríjemné. Samozrejme, že bola aj z mojej strany nejaká tá turistika, prechádzky, ale nič vážne. Potom som na začiatku januára vytiahol môj trenažér, prezul koleso, zapol garmin a točil nohami. 

Ja tak zvyknem hovoriť, že je to hrozná nuda. Pol hodinu sa vydržať nejak dá, 45 minút, to už myslíš vážne a hodinu a viac - tak buď pozeráš fakt dobrý film, počúvaš extrémne dobrý podcast, alebo... máš dobrú aplikáciu kde jazdíš.

Ja som skúsil najprv rôzne aplikácie, ktoré nebudem menovať, pretože si to nezaslúžia. Až som narazil na Rouvy. Prvých 7 dní zadarmo a už teraz napíšem, že za jednu splnenú výzvu som dostal ďalších 7 dní na viac. A tie samotné jazdy. Nikdy som nemyslel, že sa tak dokážem do toho ponoriť. 

Ide o nahraté videá, pričom pri niektorých vidíte svoju postavičku, ktorá ide tak rýchlo ako vy. Sú tam aj také videá, že to ide rýchlosťou ako boli nahraté, takže nezávisle od vás. A sú tam dokonca aj gps záznamy - vidíte iba guličku na mape. Takto je tam napríklad Beskyd Tour - keby si chcel niekto skúsiť tie výškové profily.

Liezol som na Stelvio, normálne to bolelo ako čert, snažil som sa ísť zo sedla... a keď som vyšiel hore tak normálne som mal pocit hrdosti, že som to vyliezol. Zase nie tak silný, ako keď človek reálne vylezie nejaké stúpanie, ale pocit radosti tam bol. Nepriamy efekt bolo obrovské množstvo potu. Človek zrazu netočil nohami len tak, nech zabije čas, drží kadenciu, alebo nejaký výkon, ale skutočne až vylezie ten kopec!

Takto som si prešiel pár stúpaní, ako napríklad aj Pustevny, či Štrbské pleso z Popradu. Priznám sa, že na Mont Ventoux som nevyliezol a vzdal som to.  

Zúčastnil som sa aj jedného preteku - a to bol teda intenzívny zážitok. Ak máte v pláne jazdiť trenažér a uvažujete čo za aplikáciu, tak Rouvy je super. Len dám radu - nachystajte si litre vody a veľký uterák.

No chcel som skúsiť aj Zwift. Už som to minulý rok na chvíľku mal, ale tento rok som videl, že je tam fakt hrozne veľa ľudí aj so Stravy a tak to nalákalo aj mňa.

Prvé jazdy je človek nadšený, skúma tie okruhy, odomyká nové dresy, dajú sa tu kupovať bicykle za "kvapky potu". Je tu obrovská komunita - masová. Vždy ideš s niekým, ľudia ťa povzbudzujú. 

Oproti Rouvy je však to prostredie slabšie. Predsa len ide o virtuálny svet a nie nahraté video. Rouvy som zdieľal na svoj televízor, ale počas Zwiftu som si tam občas pustil radšej nejaký film a svoje štatistiky a výkon kontroloval len jedným okom. 

Výhoda komunity je však obrovská, človeka to volá sadnúť na trenažér každý deň a zbierať kvapky potu, levelovať. Výhoda je aj v tom, že si človek môže zvoliť tréning, alebo si sám nejaký pripraviť a priamo na obrazovke to ukazuje ako máš ísť. To je super a obrovská výhoda. Ja som si urobil krátky FTP test a na 20 minút som dosiahol 4,1 W/kg. Na začiatku sezóny si myslím, že v pohode.

Keby som si mal vybrať z tých dvoch, tak zvážim či mám kamarátov, s ktorými môžem ísť na Zwift, alebo chcem poriadny tréningový plán: ak áno, tak idem tam. Zároveň Rouvy ešte musí urobiť obrovský kopec práce - pridať trasy, viac achievmentov, trošku upraviť levelovanie a celkovo prostredie aplikácie - ktorá je trošku spomalená. Zážitok z jázd je však vďaka prostrediu parádny. 

Tak či tak - tento rok som na trenažéri sedel takmer 18 hodín, mám 26 jázd a robí to 428 kilometrov. Nie je to najviac - tiež to nie je moja najobľúbenejšia kratochvíľa. Čo je však dôležitejšie - tak na poslednej jazde som sa v porovnaní s prvou potil omnoho - omnoho menej, a forma išla prudko hore. Ten trenažér je na toto bomba. 

Už sa však teším von - jar je už tu a ja ešte dnes valím na bicykel. Hlavové zloženie premazané, pohon skontrolovaný, tvrdšie plášte nahodené... 

Konečne!

Komentáre

  1. zdravim. tiez sa mi rouvy paci viac. no neprisiel som na to, aku ju z mobili dostat do smart tv bez toho, aby som musel "zrkadlit" displej mobilu v TV :-(

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára