Preskočiť na hlavný obsah

Ja, bicykel a korona



Čo to prišlo? Nejaký škaredý vírus, ktorý nielenže obmedzuje náš život, ale straší nás číslami a štatistikami z iných krajín. Ale veď o tom ste už určite počuli viac než dosť. Skôr viac, pretože niektoré média dokážu vysielať asi aj 10x tú istú reportáž za deň. Priznám, že ja som ich tiež pozeral, ale to len kvôli tomu, že bol práve čas na dobré presso (ešteže mám doma kvalitnú mašinu na kávu).


Ešte predtým ako prišiel zákaz zhromažďovania, tak som šiel na pár skupinových výjazdov.
Prvý výjazd bol s bývalými kolegami do sedla Rakytie. Ešte bola hrozná zima, chalani na horákoch, ale kopec srandy a nakoniec krásny výhľad.


Druhý výjazd bol poriadny: zo Žiliny do Púchova a späť. Na tieto skupinové výjazdy som sa veľmi tešil už dlhšie, ale keďže som nebýval v Žiline, tak som to len sledoval na Strave. Ale presťahoval som sa, mal som čas, tak prečo neísť? Rýchle tempo (aj keď ako mi bolo povedané, to je ešte len začiatok), pri konci som už visel len očami, ale konečne som tu spoznal pár ľudí, ktorí majú rovnakú vášeň pre cyklistiku. 
 

Potom sa stal z korony obrovský strašiak a ja som uvažoval, či ísť vôbec na bicykel.. No medzi cyklistami sa začalo šíriť, že keď nejdeš na preplnené miesta, máš nejaké rúško a jazdíš tak až sa nezraníš (čo má väčšina cyklistov na pamäti asi stále 😀), tak môžeš ísť.
K tomu to parádne počasie... To proste volalo človeka von. 
A tak som otočil pár jázd aj ja. 

Ako napríklad okruh cez Kysuce - cez Lutiše, Starú Bystricu a Krásno do ZA.

Alebo opäť Kysuce, ale cez Semeteš a Čadcu domov. V polovici trasy som sa zastavil doma na Rakovej a dal som si výbornú kávu! Ako vidíte z obrázka, tak rúško som bral ešte naozaj vážne.

Ale potom začal úradovať.. ako to povedať?: zdravý rozum. Keď nikto nikde nie je, tak je rúško nezmysel, dokonca pri dlhšej aktivite sa vie to rúško zavlhčiť a poškodí nos. Tak som začal nosiť len šatku, ktorú si nasadím v prípade, že niekoho stretnem.

Krásny väčší výjazd bol na Kasárne, ale nie cez Kysuce ako vždy, ale z Bytče cez Štiavnik. Slnko svietilo, les bol úplne prázdny, užil som si výhľady a skoro som zamrzol, pretože tam hore bola ešte hrozná zima a sneh.



Urobil som aj pár fotiek (veď nech dám niečo na ten facebook a instagram nie?). Ale keďže samospúšť je často nevyspytateľná, tak som si vytvoril takúto fotku.



Prišila "veľkonočná karanténa" a poriadne sa nevedelo, či sa dá jazdiť na cestných bicykloch.  Tak som opäť vytiahol cyklotrenažér a čo to málo som odjazdil na Zwifte. Do teraz som nemal zariadenie na ktorom by mi to išlo nainštalovať, ale po novom sa dá stiahnu do môjho mobilu, ten sa spároval s televízorom a už som fičal. 
Chalani mi povedali, nech skúsim aj FTP test - a.. síce bol výsledok povzbudivý, tak to bola taká blbosť. Jáj. FTP test je dobrý na zistenie svojho maximálneho výkonu. Jednoducho povedané: chvíľu sa zahrievaš pedálovaním a potom ideš 20 minút naplno - až do nemoty.




Potom som ale videl, že cestná cyklistika je počas tejto Veľkonočnej karantény povolená a chalani jazdia kade-tade, tak som to dal zas dole a čo to som pojazdil. Užil som si výjazd na Fačkov, kam viedla úplne prázdna cesta. V hlave som hovoril, že by tam mohol byť raz zákaz kamiónovej dopravy, pretože to bola zrazu fakt krásna pokojná trasa. Ale to je len cyklistické zbožné prianie, ktoré sa asi len tak neuskutoční.

Minulý rok sa mi smiali, že po svadbe s cyklistikou spomalím. Ja som sa tomu smial a našťastie sa to fakt nesplnilo. Naopak! Manželka má nový cestný bicykel a keď chce ísť von (alebo skôr keď ju donútim nech ide), tak sú to parádne oddychovky, keď trošku spomalím a vychutnávam si jazdu na bicykli. Ona to väčšinou berie rovnako ako ja, ale občas mi už začne nadávať, že či toto je to "v dobrom, aj v zlom", keď si ma brala. Ako na Veľkonočnú nedeľu, keď sme liezli do sedla Cibuľková, ktoré je vo výške 1000 m. n. m. nad obcou Kunerad. Za jej výkon dostala jednú veľkú pusu. 😄


Ak ste tam ešte neboli, tak to stúpanie si musíte skúsiť. Je vhodné (priam robené) pre cestné bicykle!


Teraz ako toto momentálne píšem, tak vonku prší a má sa ochladiť. Nevadí, už dlho bolo sucho. Ja si dám minimálne dva dni oddych a vydezinfikujem hrdlo. A keďže je Veľkonočný pondelok, tak si dajte aj Vy niečo "na dezinfekciu" a proti tejto Korone bojujte so zdravým rozumom, pokojom a hlavne pozitívnou náladou. 😉