Preskočiť na hlavný obsah

Tie čo sa (ne)podarili a rok 2018


Zima už tu je dlhšiu dobu - zvlášť u nás na Kysuciach. To znamená, že som dal bicykel bokom a užívam si oddych. Do práce chodím vlakom, čítam jednu knihu za druhou. Ale minule som sa pristihol pritom ako som si prezeral fotky z tohto roka.
A že ich je veľa! Tak som si povedal, že je asi čas na koncoročný "už tradičný" príspevok v ktorom zhrniem tento rok.

Niekomu rok preletí tak rýchlo, že hovorí, akoby bol Silvester len včera. Ja som tento rok stihol toho toľko, že tohtoročný január, keď sme s Ivkou liezli na Lysú horu pešo, či sa s Vladom štverali na Praded, ako desaťročie. Skutočne nepreháňam!. :)

Ale poďme k fotkám. Pomenoval som to, že: "tie čo sa podarili." Nejde ale o nejaké podarené fotky, skôr ide o fotky, ktoré najlepšie popíšu moju tohtoročnú cyklosezónu. :)


Tento rok som začal naozaj zavčasu. Formu som chytal už na začiatku marca, čo je na Kysuce naozaj špeciálne. Ako to pri prvých kilometroch býva - telo trpí, ale človeka zaplavuje pocit radosti z jazdy na bicykli.


Už 12. apríla som liezol na Lysú horu. Nebolo to špeciálne len pre mňa - na vrchole sa ľudia pýtali či už po ceste nieje ľad a či sa to dá jazdiť. Stúpal som hore po mokrej ceste, pretože po bokoch boli ešte mantinely snehu. Vďaka takto skorej Lysej som sa už hneď dostal do formy. :)
A v jeden deň som dostal telefonát ohľadom spolupráce pre Škoda Bike Open Tour. Zaujímavé, neobyčajné, veľmi lákavé - skočil som do toho a už v apríli som liezol cez Svätý Jur na Biely kríž.

Bicykel ktorý som na sezónu dostal som skutočne poctivo preveril. Tu som zistil, že ma v teréne naozaj brzdil môj vlastný bicykel, pretože som na Škodovke skutočne lietal. Od tohto dňa sa rozhodujem, či budem kupovať na jar cestný, alebo horský bicykel. Neuplynie deň, aby som nesledoval bicykle na internete. :D

Zase Lysá hora. Na prvého mája. :)

Keď už som tento rok mal chodiť kade-tade po Slovensku, tak som si povedal, že sa pozriem aj na miesta, ktoré mám blízko, ale ešte som tam nebol. Takto som liezol aj na Veľký Javorník nad Makovom.


Ďalším takým miestom bola trasa niekde za Čadcou, kde sme išli vo väčšej skupinke. Inak by som sa tu určite stratil. Pár kilometrov od mesta a jeden z najkrajších výhľadov tohto roka.


Cez Považskú Bystricu na Malý Javorník. Kruté utrpenie cez Dolnú a Hornú Maríkovú na vrchol Javorníkov. Krásna trasa, ktorú by som nedal ani na cesťáku a na horskom biku by mi trvala dva krát dlhšie. Začínam uvažovať už aj o gravel biku. 😆



Z tej istej trasy - vrchol Stratenec a výhľad na milované Moravsko-Sliezske Beskydy.


Obrovská 21-metrová rozhľadňa v Dohňanoch. Cyklotrasa viedla cez les, bola zapadaná stromami a vôbec neukazovala správne. Katastrofa. (a možno to bola moja chyba). Aj tak odporúčam sem vyliezť. Výhľad je tu neskutočný.

Klenot tohto roka a môjho cyklistického života - Praděd. Prekrásny kopec, na ktorý sa budem chcieť určite vrátiť aj s cestným bicyklom. (už som sa rozhodol, že aký bike kúpim)
Tu musím spomenúť opäť Vlada - (viem, že čítaš: dík za tento famózny výjazd)


Išiel som domov z práce, videl som, že bude pekný západ slnka, tak som vytiahol Ivku na rýchlu cyklistiku. :)


Tento rok som splnil svoje predsavzatie - bol som pár krát na Kamenitom. Super kopec, ktorý slúži aj ako výborný tréning! 


Ďalšie dobrodružstvo - Súľov, Lietava, búrka, dážď a blatíčko. Jeden fantastický deň strávený na bicykli.


Lysá, Lysá... Zas a opäť. A stretli sme sa tam aj s Vladom. :)
Cesta späť už tak super nebola - pád z bicykla a dvojtýždňové hopsanie na jednej nohe.

Opäť jeden výjazd z bližšieho okolia - Straník a výhľad na Žilinu
Toto je fotené v inom štáte - v Rakúsku. Síce asi 10 metrov za hranicou, ale počíta sa to. :) Išli sme zo Stupavy okolo rieky Moravy. :)  




A došli sme vtedy až pod zrúcaninu hradu Devín. :) 


Rýchlovka po práci - západ slnka na Zákopčí. :) 


Táto nebola fotená počas cyklojazdy, ale.. Keď už sa mi ho podarilo zachytiť. :) Mal som riadne šťastie, že som išiel s foťákom namontovaným na statíve.
Samozrejme aj tento rok som bol na MTB Uphille, ktorý sa koná v našej dedine. Vďaka takmer každodennej trase Raková-Žilina som si výrazne polepšil aj svoj čas. Fotka vyzerá smiešne - ale tu som dal tohtoročný nový maximálny tep - 192 úderov srdca za minútu. 


Petránky, Martákov kopec. :) Tento rok som pár krát išiel do práce v Žiline práve cez tento kopček. :)

Tomášovský výhľad v Slovenskom raji. Opäť ďalšie dobrodružstvo.


A výhľad na Vysoké Tatry bol tiež neskutočný.



Na Sliezskom dome. Ešte deň predtým sme sa s Ivkou rozhodovali, či pôjdeme sem, alebo na Kráľovu hoľu. A musím povedať, že sme sa asi rozhodli správne. Ide o parádne stúpanie. Možno nie tak ikonické ako Kráľova hoľa, ale... tiež stálo za to. Ivka sem neliezla, išla iba kúsok hore a.. veď už ste to čítali. :)


Niekde medzi Svitom a Popradom. :)


S Jurajom z Čierneho sme si dali aj koliečko cez Oravu. Dráty na fotke som ešte nevyretušoval. :D


A opäť - cez Zákopčie do práce. MTB na tomto bicykli bolo naozaj zábavné. :)


Opäť nie z cyklistiky - nočný výstup na Lysú horu. Narozdiel od minulého roka sme stihli aj východ slnka. :)


Na Beskydský Veľký Jaovrník, na Pustevny, na Radhošť, na Pustevny - opäť s Vladom. :) 


A klenot našej krajiny - Slovenský raj. Zo všetkých trás som si to tu užil najviac. Krásna trasa, príroda neskutočná (len keby som si tretry nezabudol).


Cyklotrasy na sever od Slovenského raja a Nízkych Tatier - to sú väčšinou lúky, z ktorých máte možnosť vidieť na Kráľovu hoľu. 


A aj slnko je z týchto lúk nejaké väčšie. :) 


Na juhu od Slovenského raja.  :) 


Výrub v lesoch a zákaz jazdenia po cestách ma dohnal až do takýchto trás. Nevadilo - bolo to netradičné. 


Opäť Petránky a hry s foťákom. :)
Na Lysej... :)


Dámy a páni - najlepší bicykel na svete.
Po ceste na Slavíč z Kamenitého - na jeseň povinná jazda.


Niekedy by som počas náročnej jazdy ľahol na zem vedľa bicykla, rovnako ako naša Ela


Už tradičný cyklozraz na konci sezóny - na Kamennej chate a "uzamknutie" Beskýd.




A záver jedna špeciálna. :)
Stále nič v porovnaní s tým, ako mi na facebooku raz hodilo reklamu na jednu stránku, kde bol práve jeden môj článok. :D Ale o tom to nie je. :) 


Tento rok som najazdil oproti minulým rokom omnoho viac kilometrov a trávil som v sedle bicykla slušné množstvo hodín. Nakoniec aj moja práca je spojená s bicyklami, za čo som nakoniec veľmi rád. Skúsenosť so Škodou bola tiež na nezaplatenie. Na začiatku roka som si hovoril, že by to chcelo prejsť viac trás po našej krajine, a práve blog ma k tomu dokopal. Rok bol veľmi, veľmi úspešný aj mimo bicykla - no stále si myslím, že som aký som práve vďaka tým dvojkolesovým mašinám.

Moja najobľúbenejšia časť cyklistiky sú stále dlhé strmé stúpania, keď je skúšané vlastné odhodlanie a sila. To je pre mňa cyklistika. No tento rok tam bol pridaný nový element - dobrodružstvo. Od Lysej, cez Praděd, Súľov a Slovenský raj to bolo jedno dobrodružstvo za druhým.
Vždy som myslel, že dobrodružstvo je pre postavy v knihách a filmoch, a pritom ho môže zažiť každý - nielen zo sedla bicykla. Stačí vyraziť von do tejto našej krajiny.

P.S.: Tento krát som bola Lysej 6x. 😎