Preskočiť na hlavný obsah

Tie čo sa podarili - fotky 2017



Tak ako minulý rok, tak aj teraz hodím do jedného príspevku "zopár" fotiek z roku 2017. Pri každej bude aj krátky popis.
Rok 2017 bol šialený. Celý tento rok som si hovoril, žeby som mal konečne spoznať naše Moravsko-Sliezske Beskydy čo najlepšie. Heslom tohto roka však bolo to, aby bol v každej jednej mojej jazde aspoň nejaký kopec. Ale pekne postupne. 

Začal som jazdiť už celkom skoro - pod medveďou skalou (27. 02.)


Tento rok nechýbal ani Husárik. Kopec, ktorý vie otestovať kondíciu každého jedného cyklistu. (13. 03.)


V Marci už sa preháňal ponad Ružomberok. Popod Malinô Brdo a cez krásnu Liptovskú prírodu.


To, že v meste bolo teplo neznamenalo, že tak bude aj vo výške 1000 m. n. m. v sedle pod Červeným Grúňom.


A nemôže chýbať aj fotka s Ružomberkom



Fantázia. Pomedzi tieto kopce vedie krásna MTB trasa, ktorá spája Čutkovskú a Ľubochniansku dolinu.


Na predchádzajúcej fotke sú kopce, ktoré je vidieť na tejto úplne tam vzadu. :) Toto je totiž z Ľubochnianskej doliny. 


Ale už som sa hrozne tešil domov. Okolité kopce a trasy už sú pevne zapustené v mojom srdci. Takto som odfotil svoj bicykel, keď som liezol na Makovské kasárne. Minulé roky som sa prišiel na Makov a otáčal som to hneď späť. Ale tento rok som chcel kopce, tak som tie Kasárne pár krát otočil. :) 


A môže chýbať fotka zo "zákruty" s výhľadom na Malú Fatru? 


Joj. Neexistuje predmet, alebo vec, ktorú by som vymenil za pocit z jazdy na bicykli. Teda.. pocit z jazdy na tomto bicykli. :) 


Z vrcholu Lysej hory. Tento rok som tam bol dokopy 4x - ale vždy to bolo niečím špeciálne. Prvý krát to bola klasika cez Biely kríž, Visalaje. Druhý krát som to však zobral šialeným okruhom cez Ostravicu a Pražmo. Vtedy to hrozne bolelo, ale ten pocit! 


Tento rok som vyliezol na aj na mýtický Radhošť - z domu. Tieto jazdy (na Lysú a Radhošť z domu), sú niečím špeciálne. Neviem to opísať, ale... Pri týchto jazdách cítim na konci roka najväčšiu nostalgiu. 


Kaplnka na Radhošti


No... Tento rok bola najextrémnejšia táto jazda! S Jurajom Š., som dal 170 km dlhú trasu. Prasknuté lanko, kríza, dážď.. Zato však super jazda! :) Táto je skutočne nezabudnuteľná.


Zo 170tky na poslednom kopci. :) 


Zombie na Lysej. Toto je môj tretí tohtoročný výstup na Lysú. S mojou Ivkou sme sa vybrali na východ slnka. :) 


A až na tú zimu, to bolo fantastické.


A nemôže chýbať fotka pri obelisku. :) 


A prichádzal aj pretek u nás v dedine. Bicykel bol nachystaný, ja tiež a dokonca aj.. moje dve agamky, aby mi fandili. :) Aida a Jacques. 


A aj s mojou Ivkou sme čo-to pojazdili. :) 


No prišla asi najhoršia fáza "mojej novej choroby" a ja som nemohol jazdiť. Až raz...! Doktor mi dal dobré lieky a povolil mi jazdiť.:) 


A jeseň si pre nás cyklistov nachystala niečo neskutočné. :) Dlhé a teplé slnečné dni. Na tejto fotke, tam v pozadí, to je samozrejme Lysá hora. :) 


Zo spoločného výjazdu na Slavíč. :) 


Výhľad smerom z Lysej na Slovensko. :) Väčšinou kukám na Lysú z nejakého kopca od nás - teraz to bolo naopak.


Na Marťákovom vrchu. :)


A na konci roka som pojazdil aj nejaké to MTB. Opäť som si začal uvedomovať nevšednú krásu vedľajšej dediny (Zákopčie).


A z poslednej jazdy tento rok. Doblatený, vyzimený.. No zato s výhľadom na Beskydy.


Pri poslednej jazde som si povedal, že nech už sa stalo tento rok hocičo zlé a nepríjemné, tak to bol (nielen) vďaka cyklistike úžasný rok.

Najazdil som 3001 km. V pláne bolo omnoho viac, ale.. Nakoniec to vyšlo takto. Keď som nemohol jazdiť, tak som si uvedomil, že aký je ten pocit z jazdy na bicykli neuveriteľný. Je to úžasné. A ešte do toho takéto neuveriteľné prostredie! :)

Najlepšie výjazdy sú tie spoločné:



Jazda, ktorú som si vytrpel. 


Opäť zo 170tky. Cez Bystrickú dolinu nás ťahal rýchlosťou 30 km/h takýto traktor. Dokým neprasklo lanko.




Po okruhu "Okolo Beskýd"


Celodenný výlet s priateľkou na chatu Kamenitý.

Cyclocrossový pretek. :) 


A už každoročný zraz na konci sezóny. :) 


A Vlado (v strede) nám chcel ukázať miesto s parádnym výhľadom na Lysú horu. :) 


Keď sme liezli z Lysej hory, Mirec dostal defekt a my sme ťahali foťáky. :) 


A štvrtá tohtoročná na Lysú horu. Stretli sme sa na vrchole a parádne sme ukončili tento rok (aj keď, ešte pár jázd samozrejme bolo ;-) )


Splnil som svoj cieľ s kopcami. Tento rok som nastúpal cez 62 000 metrov. Musím však povedať, že toto číslo je vyššie ako reálne nastúpané metre, pretože som nahrával svoje jazdy len cez telefón bez barometra (Gps výškové metre nemerá presne).  Avšak skoro na každej jazde som liezol do kopca a preto môžem označiť tento rok za vrchársky.
Napriek tomu: budúci rok už budem používať cyklopočítač s barometrom. :) 


Tu je moja štatistika podľa VeloViewer:



A všetky moje tohtoročné jazdy na mape:


Do ďalšieho roka nemám žiadne očakávania, ale zato sa už veľmi teším. Dúfam, že sa nám podarí viac spoločných výjazdov a podarí sa pokoriť aj epické trasy. 

Snáď bude pre nás cyklistov rok 2018 perfektný! :)