Preskočiť na hlavný obsah

Silvestrovská Lysá hora



Povedal som si, že na Silvestra by to chcelo vyliezť na nejaký kopec. Uvažoval som o Jakubovskom vrchu, alebo o Lysej hore. Potom sme začali uvažovať, či večer, alebo cez deň. A nakoniec sme sa nazbierali štyria a išli sme ráno o pol desiatej z Rakovej do Ostravice.
Keďže to bola Lysá hora (ktorá je podľa môjho srdca najkrajší kopec na svete), tak som vytvoril niekoľko desiatok fotiek. To aj kvôli tomu, že keď som tam bol na bicykli, tak som moc nefotil - pretože sa mi z fyzického vypätia vždy triasli ruky, alebo sa snažil dosiahnuť nejaký slušný čas v stúpaní. A aby nestačilo, tak som fotil aj mobilom, aj mojím foťáčikom. To kvôli tomu, že ostria rôzne a v pár detailoch sa líšia.
Najprv budú fotky z mobilu. :)
Cieľom príspevku je len zdieľať zopár fotiek - a možno aj ukázať krásu Beskýd, špeciálne ich najvyššieho vrchu. 

Cestou hore sme išli po modrej trase, teda kúsok - lebo potom sme sa napojili na červenú.


A kto sme išli? Ja, moja Ivka a jej dvaja súrodenci. :)


Keď sme liezli ďalej a ďalej, tak sa nám už ukazovala tá Kráľovná Beskýd.


A už po ceste hore nám bolo jasné, že výhľad bude neuveriteľný.




Keď ide človek po červenej trase z Ostravice, tak uvidí takýto kríž + zopár ďalších menších. Je to venované obetiam Lysej hory.


Čo sa to tam leskne? No predsa vodná nádrž Šance, ktorá takto odrážala slnko. 


Malá Fatra - Rozsutce, Fatranský Kriváň, Stoh.. :)


Aj Tatry bolo krásne vidieť.


Fotka bez zoomu. Tu môžete vidieť pár ľudí. Čakal som, že tam bude veľa ľudí, ale.. Obe chaty boli preplnené, po chodníku sme stretli obrovské množstvo ľudí. A dokonca som videl asi troch ľudí na fatbikoch. :) 


Výhľad bol skutočne neuveriteľný. Keď som čakal v rade, aby som si kúpil turistickú známku, tak som počul jedného starého pána, ktorý hovoril, že takýto výhľad ešte nezažil. :)

Selfie s mojou Ivkou, pri vysielači na Lysej hore. :) 



Dobré pivo v krásnom pohári. :)


A zopár fotiek cestou dole, keď začínalo zapadať slnko. :) 




Hra svetla. :) Slnečné lúče, ktoré prechádzali pomedzi tieto kopce. 



No niekedy sa fakt nedalo - a išlo sa po zadku. :) 








Vrchol lysej hory. 





A teraz fotky z foťáka - niektoré budú podobné, ako z mobilu. :) 








Na obelisku, ktorý stojí na Lysej hore, je takýto Hladící bod.





Tam tá bodka na tom kopci? To je kostol s vysielačom na Pustevnom. 


A zachytil som aj vetroňa.








No.. bolo povedané, že ich mám odfotiť, keď vyskočia - ale nedopadlo to podľa očakávania. :) (Na moje ospravedlnenie - to slnko mi svietilo do očí! ) 


A toto vyzeralo priam fantasticky. :) 


Celá aktivita je tu: 
(číslo 3 znamená, že to bol môj tretí výstup na Lysú)


Ale to ešte nekončí. Teraz tu budú upravené fotky - s ktorými som sa trochu pohral. :) 




Videl som po facebooku kolovať takéto planétkové fotografie. Tak som to skúsil aj ja - tesne pod vrcholom Lysej hory. Z výhľadu na Fatru či Tatry sa to nedalo - pretože to vytvorilo len modrý kruh na ktorom sa nedali rozoznať žiadne kopce.

Pohral som sa s kontrastom a jasom.

Aj tu - kontrast, jas, atmosféra.. Plus zrnitý filter.


A teraz budú šialené výtvory, ktoré asi nepotrebujú komentár. :) 





To už je fakt všetko. Sám som prekvapený, aké množstvo fotiek som dokázal za jeden výlet vytvoriť. Snažil som sa, aby vyzerali čo najkvalitnejšie. Dúfam, že sa Vám fotky páčili a vy čo bývate blízko Moravsko-Sliezskych Beskýd - snáď vás to namotivovalo vyliezť na samotnú kráľovnú Beskýd.