Preskočiť na hlavný obsah

Tie čo sa podarili - fotky 2016

Tento príspevok bude o fotkách a popisoch pri nich. Ukážem tu najlepšie fotky z roku 2016 - tie ktoré sa týkajú mojich jázd a zážitkov z cyklistiky. :) 
Čím fotím? Začiatkom roka (tak ako celý minulý rok) to bol môj malý digitálny fotoaparát (na ten nikdy nedám dopustiť), a potom som si kúpil mobilný telefón - ktorý má relatívne slušný fotoaparát - ten som používal viac, pretože ľahšie sa dávali fotky na net, označovalo mi to aj GPS umiestnenie fotky a podobne..

Najprv začnem neupravenými fotkami - potom na konci budú moje šialené výtvory. :)



Táto pochádza z úplne prvej jazdy v roku 2016. Je to fotené na ceste smerom k medvedej skale.

Veľtrh v Prahe.
Písal som o ňom tu: jurajcyklista.blogspot.sk/2016/04/cyklisticky-veltrh-for-bikes-2016.html. Na obrázku môžete vidieť Trek za 450 000 Kč - edícia na Paris- Roubaix.
Niekde v Prahe. Som celkom veľký fanúšik Ferrari, ale na tejto fotke žiari iný - len dvojkolesový stroj.
KARLŠTEJN! Jeden z mojich snov - vidieť tento hrad naživo. Jeden z naj momentov - pretože sa mi to splnilo a dokonca na bicykli! Viac tu: http://jurajcyklista.blogspot.sk/2016/04/na-karlstejn-z-vetrnika-na-bicykli.html

V Prahe som chytil aj taký nový štýl robenia fotografií. Niekto to môže označiť ako nejaký narcizmus, či namyslenosť - no pre mňa je to spomienka na nejaké miesto - a keď som tam aj ja, tak je o to viac živšie. Táto fotka je z prírodnej rezervácie - Divoká Šárka, kde som najazdil riadne kilometre a mám tam super umiestnenia na segmentoch.

To isté čo pri obrázku vyššie. :) Táto je špeciálna v tom, že v ten deň som chcel jazdu na bicykli vzdať, ale! Nakoniec som sa zatúlal na 70 kilometrov dlhú trasu niekde na západ od Prahy, kde som sa aj stratil. No príroda tam bola neuveriteľná.
O tejto občas hovorím, že je absolútne najkrajšia z mojich fotiek. Strom sa nachádzal v benediktínskej záhrade v Břevnove. 

Pri Pražskom hrade (s vylešteným bicyklom).
Táto fotka možno nevyzerá najkrajšie. No pochádza z veľmi smutného miesta - z obce Lidice.
Viac tu:http://jurajcyklista.blogspot.sk/2016/05/lidice-krivoklatsko.html


Rozprávkový hrad Křivoklát. 116 kilometrov dlhý okruh. Len škoda, že na hrade prerábali strechu. Keď si ho vygooglite, tak nájdete, že sa tu točilo veľa filmov a rozprávok. Ja spomeniem film Wanted, kde hrala aj Angelina Jolie, Morgan Freeman či James McAvoy.
Viac tu: http://jurajcyklista.blogspot.sk/2016/05/lidice-krivoklatsko.html

Táto je trošku upravená. Karlov most, hrad, Vltava.. a môj bicykel. Jedna z najkrajších. :)

A už ukončujem nostalgiu za Prahou. Samospúšť z letohrádku na Letnej. :) S výhľadom na Pražské mosty.

Nazbieralo sa niekoľko dobrých ľudí a išli sme na Štrbské pleso! :) Ja som si musel urobiť fotku bicykla.
Viac z toho dňa tu: http://jurajcyklista.blogspot.sk/2016/08/na-strbske-pleso.html
Ivka si tento rok kúpila bicykel - tak sme to využili. :)

Opäť s Ivkou pri rozhľadni na Petránkach (Marťákovom kopci). Išli  sme cez Zákopčie blúdiť po lesoch a lúkach. 

Táto je tiež trošičku upravená. :) Táto fotka ukazovala na niečo hlbšie. Tento rok som moc nejazdil (pády, povinnosti...), no touto fotkou som chcel ukázať, že ten bicykel je predsa len najlepší spoločník. (Teda.. samozrejme po pár ľuďoch)

Strom pod Jakubovským vrchom. Naľavo je vidieť Lysú horu, napravo sú tie naše kopce. :) 

Mikovčáková rozhľadňa. Tak na tento moment nezabudnem nikdy. Sám a stratený, nevedel som, že kde som, turistickú značku som nevidel, už zapadalo slnko a hrozilo, že niekde ostanem na noc v tenkom cyklodrese. No našťastie tu  pri rozhľadni boli značky a ja som špurtoval do civilizácie.
Viac o tejto jazde tu: http://jurajcyklista.blogspot.sk/2016/09/moje-mtb-dobrodruzstvo-sam-strateny.html

Počas najšialenejšej jazdy môjho života som bol aj pri bielom kríži. :) Konečne som si to odfotil aj s bicyklom. :) Tento rok som tu bol ale už druhý krát. Prvý krát to bola parádna jazda v štvorčlennej skupinke - ja som však fotky nerobil. O tej spoločnej jazde si môžete prečítať tu: http://jurajcyklista.blogspot.sk/2016/08/queen-stage.html

A tá najšialenejšia jazda môjho života? No predsa z domu na Lysú horu a späť. Cez Biely kríž, Visalaje... Ježin, to bola ale blbosť. :D
Už som spomínal, že tento rok som najazdil toho menej - ale táto etapa... Tá bola intenzívnejšia ako mnohé iné stovky kilometrov.
Viac tu: http://jurajcyklista.blogspot.sk/2016/09/na-lysu-horu.html
Ešte selfie z Lysej hory. Vedel som, že ma čaká ešte cesta naspäť, preto tak parádny pohľad.


Tento rok som prvý krát vyliezol aj na vrch Veľkého Polomu. Vždy som skončil len 2 - 3 km od vrcholu - pri kamennej chate, či na Muřínkovom vrchu. Ten terén ma nikdy nelákal. No tento rok som to zmenil. :) 

A teraz nasledujú upravené fotky: 

Autor pôvodnej fotky je Vlado Troják. Jeho blog: http://vlado3.blogspot.cz/
Prečo ju tu dávam? Dosť som sa s ňou pohral. :) Toto je len jedna z verzií, ktoré som vytvoril. Na fotke som ja a moja Ivka. Vlado túto fotku vytiahol z kamery, ktorú mal umiestnenú pod sedlom. :) 

Fotka pochádza síce z minulého roka, no tento rok som sa s ňou poriadne pohral. :)

Túto som odfotil niekde na Korcháni - hneď som vedel, že aký filter na ňu hodím, aby to vyzeralo takto. :)

Opäť Karlštejn - uvažoval som, že tú lampu odstránim, ale.. s tou lampou mám tiež dobrú spomienku. :)

Vyššie bola fotka stromu spod Jakubovského vrchu. Teraz tu bude 3x. Toto vo mne vyvoláva pocit strachu a samoty. Keď som tam vtedy liezol tak už to prestávala byť sranda. A do tohto pocitu som upravil aj tú fotku.
Stále som mal na pamäti to, aby som zachoval naľavo tú Lysú horu. 
Táto zase odzrkadľuje radosť z toho, že som navštívil toto miesto. Fotku som sa snažil urobiť, aby vyvolávala niečo ako sen, alebo takú radosť z tohto dobrodružstva.

No a toto... :D Tu sa mi  páčil filter, tak som ho tam dal. Ale nakoniec to ukazuje na šialené dobrodružstvo.

Bicykel na Lysej hore - proste sa mi páčil filter. Bicykel vyzerá ako z komixu - čo trošku odzrkadľuje aj ten deň.

No a ako posledná fotka: tu som sa pohral poriadne - orezal som to, upravoval jasy, kontrasty... A nakoniec som tam dal filter, a potom som to upravoval ešte raz. :) Na fotke, ktorá bola vyššie si nie každý všimne bicykel pod stromom - tu som to chcel zmeniť a fotku upraviť tak, aby vyzerala ako v mojej hlave. Takto nejak mám tu spomienku uloženú. :)

Tak to by bolo všetko. Fotiek mám samozrejme omnoho - omnoho viac. Ale nechcel som tu dávať fotky krajín - ktorými spamujem svoj fb, či príspevky na blogu. Mnohé sa mi zmazali, pretože som mal menší problém s PC - no našťastie mám ten blog, tak som si ich posťahoval naspäť. :)
Dúfam, že sa Vám aspoň niektoré páčili a budem rád, ak dá niekto do komentára svoju absolútne najlepšiu fotku z roku 2016. Môžete aj dve, aj tri... Alebo poslať odkaz nejaký album. :)