Preskočiť na hlavný obsah

Čo bolo - čo bude? 2016


Tak. Máme tu koniec roka 2016 a ja uvažujem, či má tento príspevok cenu. Ale nakoniec som si povedal, že sa pokúsim zhrnúť tento rok, čo sa cyklistiky a blogu týka. 

Tento rok som najazdil toho o dosť menej ako minulý. Tu mám krásnu grafiku od veloviewer.com 




Ako vidíte, tak som najazdil 2341 km, čo je ako z Bratislavy do Tel Avivu. Tento rok som nastúpal 37,973 metrov čo je viac ako 4 Mount Everesty. Najdlhšia jazda mala 118 kilometrov - to bol Křivoklátsky okruh.

Svoje ciele pre tento rok som nesplnil - nesplnil som to, že najazdím 5000 km, že sa pokúsim dať v jeden deň 200 kilometrov dlhú etapu. Nebol som tento rok s bicyklom ani na Donovaloch, ani vo Vlkolínci.
No urobil som omnoho väčšie šialenosti - už miliónty krát hovorím o 100 km dlhej etape s Lysou horou uprostred - najväčšia šialenosť môjho života, taktiež o mojich MTB dobrodružstvách či jazdách v Prahe a okolí.
No čo som nespomenul? Nespočetné množstvo peších kilometrov v Prahe (neuveriteľný študijný pobyt), škaredý pád v júli - ktorý ma stál dva týždne bez bicykla, či futbal pri ktorom som opäť zranil nohu. Chrípka ktorá trvala celý október a časť novembra - chorý som dokonca aj teraz cez Vianoce. V tomto smere som taký rok ešte nemal. 


Ale aj tak to bolo špeciálne - nezabudnuteľné jazdy a okamihy, ktoré si budem pamätať ešte veľmi, veľmi dlho. Spoločné jazdy a zážitky.
Darilo sa aj profi cyklistike. Neuveriteľné Giro d´Italia, ale aj Tour de France. Sezóna v podaní Petra Sagana a absolútne neuveriteľný pretek Paris - Roubaix.

A tým začnem - čo nás čaká budúci rok? Na absolútny vrchol nedávam Tour de France, ale Giro d´Italia 2017.  Bude to ročník číslo 100. Už teraz sa rozpráva o tom, že kto pôjde a kto nie. Organizátori nám nahádzali na youtube videá - až sa tešíme. Trasa je fantastická. Sú tam etapy, ktoré sú už priam legendárne. Celé to začína v rodisku Gina Bartaliho - bude sa niesť v duchu príbehov o legendách ako bol Bartali, Coppi, Pantani... Vedia, že my diváci tieto postavy milujeme. Sú viacerí pretekári, ktorí už teraz oznámili, že sa pokúsia vyhrať aj Giro d´Italia, aj Tour de France. U Chrissa Frooma je tu stále otáznik.
Do roku 2017 sa najviac teším práve na Giro. :)


Prikladám video od organizátorov. Najviac sa mi páči, keď sú bicykle opísané ako cisárske kone. :)


Tour de France mi pravdepodobne unikne - pretože.. (to potom niekedy napíšem) :)
A jarné klasiky - uvidíme víťaziť Petra Sagana?  Alebo Tom Boonen získa rekordný piaty titul na Paris-Roubaix?
Na to sa teším už teraz. Keď nepôjdem na bicykel, ani sa nebudem učiť, ale nakúpim si hromadu dobrôt, otvorím si pivo a budem sledovať tento pretek. 


Každý rok v podaní profíkov prináša nové príbehy, často neuveriteľné. Ukazuje obrovskú silu a odhodlanie jazdcov víťaziť - a to sa v roku 2017 určite nezmení. 


Čo moje plány? 

To závisí od školy - čo ako pôjde, alebo nepôjde. No určite chcem jazdiť viac. Nejdem si však tento rok dávať žiadne ciele. :)

Teraz k blogu. Rok 2016.
Takmer 8000 návštev za tento rok - celkovo je to 10 780. Najúspešnejší príspevok tohto roka je Cyklistický veľtrh - For Bikes 2016. To vďaka tomu, že na fóre www. mtbiker.sk, kde tiež písali o tomto veľtrhu, bol v komentároch odkaz na môj blog (dík Vlado). Do dnešného dňa dosiahol 387 kliknutí a je druhý najúspešnejší celkovo. Najúspešnejší príspevok môjho blogu sú Cyklistické citáty 1, ktorý má 481 návštev. To vďaka tomu, že vo vyhľadávači google, keď napíšete: cyklistické citáty, tak som tam úplne navrchu práve ja. Vďaka tomu mi rastú kliknutia. V roku 2016 som napísal 36 príspevkov.
Top 10 príspevkov je tu: 





V roku 2016 som sa prihlásil aj do súťaže bloger roka. Len pre zviditeľnenie - čo tiež fungovalo. Dostal som zopár hlasov a počas trvania súťaže bola na mojom blogu pomerne dobrá aktivita.

Myslím, že kvalita môjho písania aj fotiek sa zlepšuje (dúfam v to). Pribúdajú mi pravidelní čitatelia. No najviac som vďačný práve tým, ktorí čítajú väčšinu príspevkov a občas mi napíšu nejaké povzbudivé slová.  


Blog mi dáva šancu pre vyjadrenie sa, napísanie svojich zážitkov. Je to taký malý koníček - nieje to iba o písaní (len kým som sa naučil html, a upravil som si stránku aby vyzerala tak ako to chcem ja.. bŕŕŕ - to bolo stráveného času).

A ako to vyzerá? Len sadnem za svoj notebook, premýšľam a spomínam. Uvažujem nad mnohými vecami, ktoré by som chcel zdieľať s ostatnými. Nikdy nezabúdam na to, že prečo to robím. Je to predsa blog o mojich jazdách, histórii a láske k cyklistike. A teda aj keď som menej najazdil, tak vďaka písaniu blogu a záujmu o dianie vo svete cyklistiky, som sa jej vlastne venoval celý rok. Čítam si aj iné blogy - čerpám inšpiráciu a som rád, keď mi niekto niečo pošle.
Robím to vlastne aj kvôli sebe - prináša mi to obrovskú radosť. Aj keby mi na blog kliklo len pár ľudí - tak ja ho budem stále písať (len keby mi niekto povedal, že je to hrozné - vtedy by som asi prestal.) Som otvorený zdravej kritike - keď mi niekto povie, čo by som mohol zlepšiť a podobne. A vždy ma prekvapuje, keď zistím, že niekto z môjho okolia si ten blog skutočne zapne a niečo si aj prečíta.
Tiež musím vyzdvihnúť to, že rastie aj zoznam ľudí, ktorí mi dali e-mailové adresy a posielam im príspevky hneď potom, ako ich dopíšem.
Stále platí, že z blogu nemám ani jeden cent - aj keď už spĺňam požiadavky na to, aby som tu mal reklamy. (čo z nejakého osobného princípu nechcem)


V roku 2017 sa opäť prihlásim do tej súťaže bloger roka. Budem písať ako doteraz - v rôznych časových intervaloch (keď je na to čas - alebo keď mám o čom písať). Dúfam, že tento rok prinesie množstvo neskutočných príbehov - nielen v profi cyklistike, ale aj v mojej. A ak aj vy bicyklujete či sa venujete turistike, tak Vám do nového roka želám hlavne to, aby ste prežili rok, ktorý bude plný dobrodružstiev, ktoré si zapamätáte do konca života. :)