Preskočiť na hlavný obsah

Queen stage




V našom klube na Strave sme sa dohodli na etape. Malo sa ísť v sobotu a chalani vymýšľali trasu, že kade pôjdeme. Tá sa menila, ja som bol trošku v piatok mimo a aj preto som to moc nesledoval. Som si povedal, že veď prídem a odjazdím to, snáď to prežijem.
A nakoniec z toho bola jedna nádherná etapa s kopčekmi a miestami, na ktorých som v živote nebol, ani som o nich nepočul. 
Tu na obrázkoch je už prejdená trasa - profil aj mapa. 



Ale poporiadku. Mali sme ísť štyria - Vlado, Mirec, Jozef a ja. My s Mircom sme sa rozhodli, že pôjdeme už z domu na bicykloch, kým Vlado s Jozefom išli autom do Bílej. Stretnúť sme sa mali na Bielom kríži. Takže ráno po ôsmej sme sa s Mircom stretli a vyrazili. Išli sme pohodové tempo, preliezli sme cez Klokočov a zamierili na dohodnuté miesto. Ranná jazda bola parádna. Vôbec mi nevadil chlad, pretože všetko vyzerá ráno inak ako cez deň. Hmla ktorá ustupuje a slnko sa cez ňu snaží preniknúť - to sú parádne pohľady. 
Mali sme tam ale zopár stúpaní, v ktorých sme už zazreli pred sebou Vlada s Jozefom. Tak nakoniec prišli o pár minút skôr ako my. A vyrazilo sa.

Na mape si môžete všimnúť vpravo hore taký akoby okruh. A to sú cesty: na Biely kríž - čo už som opísal, potom dole z Bieleho kríža, potom zase hore, a opäť dole. Takže sme prešli 4-mi rôznymi cestami. A bolo to parádne. 

Celý čas sa na nás pozerala aj beskydská kráľovná: Lysá hora.




Konečne som videl aj samotný Biely kríž, lebo som tam bol len raz a došiel som len ku hotelu.
Použijem fotku od Vlada, na ktorej sme všetci štyria:

(Z ľavej strany: Vlado, ja, Mirec a Jozef)

                      

Nebojte, tiež neviem, čo tam ten Mirec práve pozeral. :D
Čo ale musím o ňom povedať? Že posledný kúsok, ktorý bol dosť MTB uphillový, vyliezol takmer celý na bicykli, a to má tiež crossový bicykel. Ja som to.. tlačil pešo, pretože... som sa bál pádu. Ale to vôbec nevadilo, naopak! Bol by to slabý MTB okruh, keby som netlačil bicykel do nejakého kopca. :D

Zišli sme okolo Visalají do Ostravice, po ceste sme dali kofolu a dobrú polievku. Potom v Ostravici sme žalúdok doplnili. Ja už tradične mojím turistickým jedlom: vyprážaným syrom s hranolkami.

Potom sme prešli popod Smrček, čo bol tiež slušný kopček. Zliezli sme dole a išli sme krásnou cestou do Bílej. V ceste nám stála ale ešte Lhotská. Ten som si vyliezol pred ostatnými. Na konci tohto kopca bola dosť silná stojka, v ktorej iní cyklisti tlačili svoje bicykle. Tých tam bolo celkom dosť. Ja som chalanov na vrchole odfotil. :)

                                                   

                                                    

                                                    

Odtiaľ to bol zjazd až po hlavnú cestu do Bílej. Tam sme sa rozdelili, pretože Vlado s Jozefom išli ku autu, kým nás s Mircom čakala ešte Hluchánka. To je kopec medzi Bílou a Vyšným Kelčovom.
Tam som už ale trpel. Najľahší prevod, hlava trpela... Nejak sme to vyliezli a dali zjazd až na hlavnú cestu. To som myslel, že pôjdeme takou 20-tkou. Mirec však ťahal slušné tempo - väčšinou nad 30 km/h, ja som sa dal trošku dokopy a od Turzovky som potiahol ja. Ťahali sme pekne nad 30 km/h, takže to ubehlo rýchlejšie ako som sa bál. Mirec odbočil domov a ja som sa už potom pomaličky dotrepal tiež do vytúženého cieľa.

Ja som dal 118 kilometrov, nastúpal som podľa stravy cez 2 600 výškových metrov. Ako som však zistil, tak reálne to bolo cez 2 000, pretože Strava to nejak pridáva - moc tomu nerozumiem, tak nejdem robiť chytrého. :) Priemerka bola 17,6 km/h.

Veľmi sa mi páčilo. Trať bola vybraná veľmi dobre. Bola dosť náročná (ale v normálnych hraniciach) - aj keď som sa snažil v tých kopcoch ísť popredu, tak to bolelo. Nezabudnuteľné sú MTB zjazdy, kde nám Jozef vždy ušiel. Ja som tam išiel často posledný, pretože som sa.. dosť bál. Už som raz tento rok spadol a stačilo mi. :) Ale čo budem opisovať prírodu.. Fotky nemám, ale Vlado už zostrihal video. :) Vedel som, že to urobí omnoho lepšie, ako keby som sa o to snažil ja, takže ja som kamerku nebral. A mal som pravdu, pretože... No veď si to zapnite! ;-)
                                        

A to vlastne ešte nie je všetko. Ja viem, že môj bicykel všade spamujem, píšem o ňom ako o úžasnom stroji (samozrejme o jeho chybách nehovorím). Ale, že to niekoho zaujme tak ako Mirca na tejto fotografii? :D
S touto fotkou ukončím tento príspevok. ;-) Ešte jedna veta na záver: Bol to parádny deň s dobrou partiou a smozrejme.. na bicykloch.