Preskočiť na hlavný obsah

Super doplnky pre aplikáciu STRAVA

Tento príspevok, bude skôr o takých zaujímavostiach, ku ktorým sa dá dostať, ak používate aplikáciu STRAVA na meranie svojich trás.
Ak chcete vedieť o nej viac kliknite tu: STRAVA
Tých doplnkov je hrozne veľa.

Prvý ktorý spomeniem je určite VeloViewer. Nájdete ho na tejto internetovej stránke: http://veloviewer.com/. Je to obmedzené len na 25 jázd - pokiaľ to chcete mať zadarmo. Táto vec sa podľa mňa ale oplatí zaplatiť. Za 10 dolárov - asi 13 € (neviem presne) sa to predplatí na celý rok. A získavate údaje o všetkých svojich jazdách, segmentoch. Môžete z nich vytvárať aj obrázky v 3D a 2D.
Na základe umiestnenia na segmentoch, ktoré ste prešli budete umiestený do takého zvláštneho rebríčka. Tu je screenshot z môjho profilu. To naľavo je spomínaný rebríček. Skúsim to vysvetliť čo najjednoduchšie - je 100 jazdcov. Ten čo má číslo 100 je úplne najlepší, ten čo 0 najslabší. Ja mám 80,490. Tých 100 jazdcov znamená všetkých cyklistov Stravy. :)



Vpravo môžete vidieť moje štatistiky. Dá sa vybrať, že z ktorého roku ich chcete zobraziť. Cyklistické alebo bežecké.

Podľa mňa najsilnejšou stránkou veloviewera sú štatistiky segmentov. Krásne Vám to ukáže Vaše umiestnenia, na akom type kopca máte najviac KOM, ale ukáže aj druhé miesta, tretie... Dokonca aj umiestnenia v Top 100.



Ďalšie super veci? Ukáže Vám to najväčšieho rivala, podľa segmetov, ktoré ste prešli. Tam Vám ukáže 3 údaje. Na koľkých segmentoch ste boli lepší, horší a koľko ste ich dali na remízu.
Takto to vyzerá u mňa.


A ešte Vám ukážem ako vyzerá 3D a 2D obrázok segmentu. :) Tieto 3D modely využívajú často aj počas rôznych pretekoch. Videl som to aj na klasikách, aj na Grand Tour. Teda - na eurosporte.

Tu je 3D model jednej - 116 kilometrov dlhej trasy v Křivoklátsku.

A tu je 2D model môjho prvého KOM, ktorý mám na pol kilometrovom segmente, ktorý sa musí šprintovať. Nižšie v článku spomeniem, že jedna stránka ho dala do kategórie: Stena.


Je tam toho ešte omnoho viac, tých štatistík je tam skutočne mnoho a za tých 13€ na rok, je to podľa mňa viac ako super.

Ďalším doplnkom bude StravistiX. Ide o doplnok do internetového prehliadača a zasahuje priamo na internetovú stránku Stravy.
Dostať ho môžete tu: https://thomaschampagne.github.io/stravistix/, alebo stačí zadať do vyhľadávania: StravistiX. Je to zadarmo, no je tam aj možnosť ak chcete dobrovoľne podporiť tvorcov tohto doplnku. Čo to ukazuje? Venuje sa to hlavne štatistikám každej jazdy.
Po pridaní tohto doplnku sa vám zobrazia rôzne nové tlačidlá na stránke. Najdôležitejšie je to veľké oranžové: Show extended statistics.


Keď na to kliknete tak sa objaví toto:


Zobrazí to v takýchto grafoch: rýchlosť, silu, srdcové tepy (ak používate na to zariadenie), nastúpané metre, percentá v kopcoch, nadmorskú výšku... Treba mať na pamäti, že tie veci sú čisto orientačné. Asi sa nedá vypočítať presná sila vo Wattoch, len na základe informácií z prejdenej trasy, rýchlosti a nastúpaných metroch. :)
Ale je to veľmi pekné!
Ukazuje to aj rozšírené štatistiky pre segmenty a mnoho ďalšieho.


Ešte ukážem jednu internetovú stránku, ktorá ma dostala svojim výzorom a takými.. neobyčajnými štatistikami. :)

Ide o http://www.marcellobrivio.com/projects/strava-toolbox/
Jednoducho sa tam prihlásite. A môžete to kukať a aj sa usmiať. :)
Čo to ukazuje? Rebríček podľa prejdenej trasy, podľa nastúpaných metrov a segmentov. :) Pri segmentoch sa dá vybrať či chcete rovinaté, kopcovité... Urobí Vám to aj celoročnú štatistiku.
Ukážem Vám najzaujímavejšie údaje. :) Tu na obrázku je momentálna vzdialenosť, ktorú som prešiel v roku 2016. Je to ako zo San Francisca do Las Vegas - tak ako letí vrana. Je to zároveň 1,63% zo zemského obvodu.



Tým to, ale nekončí. Dá Vám to aj, že koľko percent svojho života ste jazdili, metre ktoré ste nastúpali prirovná k nejakému kopcu. Keď máte viac, tak to počíta Everesty. :)
Určite to stojí za pozretie. :)
Ale! Ukážem ešte jednu vec. Ide o: Strava KOM Profiler. Okrem toho, že to ukáže kategórie segmentov (dokonca mi ukázalo kategóriu: Stena, to je ten segment v tom 2D modeli vyššie) priemerné percentá, tak to ukáže ešte jednu super vec. Tie KOM prirovná k profilu nejakého cyklistu. Moje vyzerá takto:


Akože, dosť ma to potešilo veď hej.. Na anglickej wikipédii je písané, že to bol super climber. Samozrejme to treba brať, že to čo mi tam hodí, nie som ja! Okrem spolužiačky Janky ktorej tam vyhodilo.. Janku. Má 3 QOM - queen of the mountain. Tak neviem, prečo jej tam dalo ju. Určite mi dajte vedieť do komentára, čo vyhodilo Vám.

A stým dnes skončím. Určite vyskúšajte, po prípade dajte vedieť o ďalších doplnkoch, či stránkach, cez ktoré by sa dali dozvedieť rôzne zaujímavé údaje. :)