Preskočiť na hlavný obsah

Prvá jazda na bicykli v Prahe



Po strastiplnej ceste, keď som dostal svoj bicykel na internát (kolej) v Prahe, keď som ho mal zavesený vo vagóne a húpal sa ako sa mu chcelo, potom čo som ho dotrepal do metra tými pohyblivými schodmi (viem, že sa to volá eskalátor, ale až vystihnem hĺbku situácie, použijem pojem: pohyblivé schody) a potom, čo som ho dal do kolárny (miesto pre bicykle na našom internáte), tak som sa konečne dostal k tomu osedlať ho a vyraziť na cestu.
Fotka z metra.


A naplánoval som si takú dobrú, cez pár prírodných rezervácií, nie moc dlhú trasu, pretože mala ísť aj spolužiačka Janka, ktorá je so mnou na študijnom pobyte v Prahe. A naplánovalo sa to krásne, pretože celým mestom prechádzajú cyklocesty značené číslami. A tabule sa minúť nedajú. No aj tak sme počas jazdy, trasu niekoľko krát zmenili.



No cieľ bol: prejsť cez prírodný park: Divoká Šárka k Vltave.

A to sa podarilo. Pár fotiek zo Šárky. :)










Príroda úchvatná, cesty super. :)

Potom si povedal Janke, nech ma odfotí s mojím bicyklom, ktorý je najlepším strojom, aký som dnes videl. :D



A kúsok odtiaľ sme videli zrazu toto:


Tak som povedal, že tam nejako vylezieme! :)

A ten kopček k tomu.. Ten bol hrozný. :D Mokrá hlina, zabárali sa kolesá. Ale dali sme to. :) Hore bol cintorín.

Fotky z toho stúpania a zhora výhľad na Prahu. Ale ten sa moc nepodaril. No ide o to, aby ste videli, koľko tam je zelene dookola. :)






A odtiaľ sme sa dostali k Vltave kde som fotil naše bicykle. :) Do záberu mi vbehla celkom veľká loď.










Potom sme uvažovali, či chceme ísť hromadnou dopravou na druhú stranu. Neodcudzujte ma hneď! :D Tou hromadnou dopravou boli také malé loďky, ktoré prevážali aj bicykle. Ale nechali sme to tak a išli sme von z Prahy do mesta Roztoky, potom do Únětice (kde robia pivo) a odtiaľ do Statenice kde bolo tiež veľmi veľa zelene a lesných ciest.
















Ten terén ma veľmi príjemne prekvapil. Bolo to riadne super zistenie, že v okolí sa nachádzajú takéto miesta. A potom sme išli zase cez Divokú Šárku. A tam viedla takáto poľná cesta. Keby boli na nej pavé, alebo nejaké väčšie kamene, tak by som sa cítil ako v Belgicku.


No. A zo Šárky sme už došli na internát.

Hm. Čo povedať na koniec? :) Hovoril som si, že nebudem z jázd robiť takéto pravidelné "správy". Ale urobil som hrozne veľa fotiek, pretože príroda a cyklotrasy boli omnoho vyššie než moje očakávania. Tak reku. Dám to tu a trošku to opíšem.
A úplne na koniec: dík Janke, že išla s tým bicyklom do tej Prahy so mnou a nenechala ma v tom samého. :)