Preskočiť na hlavný obsah

Cyklistický veľtrh: For Bikes 2016


Najprv o tom veľtrhu. Ide o siedmy ročník s názvom: For Bikes. Ide o najväčší cyklistický veľtrh v strednej Európe, kde sa predstavujú hlavne bicykle, doplnky a rôzne novinky.

Dnešný príspevok bude v mnohých veciach pre mňa takou novinkou. V živote som nevidel toľko TAKÝCH bicyklov a vecí z cyklistiky pokope. Zároveň, takéto niečo som v živote neopisoval.
Bude to hlavne o fotkách! :)
Píšem o tom aj preto, lebo v kraji kde žijem sa takéto udalosti vôbec nedejú. Tak som sa na to riadne tešil. Ešte na koniec úvodu: pre moje cyklistické srdiečko to bolo šialené. :D

Prvé čo som videl bol Trek. Mali tam horské mašiny aj cestné, s V-čkovými brzdami aj s diskovými. Tak to bolo pri takmer všetkých značkách ktoré vystavovali. No Trek tu mal aj najdrahší bicykel pod strechou. Za 450 000 Českých korún. Krásna červená farba - asi by som nemal začínať farbou, ale ja červenú milujem. A všimol som si aj nápis na kolesách - Paris-Roubaix.
Často som to videl v TV, že špeciálne galusky, kolesá, rámy a tak.. Ale vidieť to naživo. :)





Zaujímal ma samozrejme aj Cannondale. Tie ich šialené odpružené horské bicykle, ale aj ľahulinké cesťáky.





Cesťáky od Giantu. Ten ale nevyhral s bicyklami. No všade chodili ľudia v jeho tímových dresoch. :D



Niektoré "stánky" mali skutočne hromady vecí. Ako napríklad Kellys, ktorý to tam napchal ako sa len dalo.



A potom prišiel infarkt.
COLNAGO! Skríkol som. A bolo na čo pozerať. Od klasických rámov, až po pozlátený bicykel (sklamem: len farba).
Tam bolo neustále plno ľudí. Tak mám jednu fotku rozmazanú. A nedal by som ju tu. Ale červený rám Colnaga, ktorý vyzerá už priam legendárne. To som musel.







Nejaké zaujímavé veci.
Napríklad ľudia, ktorým keď donesiete rám tak Vám ho vyfarbia ako len chcete.



Brána z bicyklov.


A dva protiklady vedľa seba. :) No oba s plášťami, ktoré človek určite neprehliadne.



A rozhodcovské vozidlo z Tour de France.



Dámy a páni. Držte sa. Toto bude ako vyznávanie lásky.
Len tak si idem a potom som to zbadal. Tú typickú farbu pre stajňu: Bianchi. Neveril som vlastným očiam!

A tam mali cestné, aj horské bicykle. No ja som odfotil len tieto dva. Veľmi ma potešilo, že jeden stál "len" okolo 50 000 Czk.
No mali tam aj tričká. Na jednom bol holohlavý jazdec v ružovom. Samozrejme to bol Marco Pantani, ktorý na tejto značke jazdil tiež. O ňom viac tu. Len tie tričká boli celkom drahé, takže som musel ustúpiť. Mali aj dresy a také veci, ale... Pri tej cene a študentskom živote muselo moje srdce ustúpiť.
Čo som si ale všimol aj pri iných stajniach, tak cena veľmi závisela aj od celého prevodového systému a pedálov. A to jednoducho. Keď mal bicykel Shimano Dura-Ace, tak si cenu ani nechcel vidieť, lebo siahala do neba.




Stále sa ale držte! Ja keď som videl toto, tak som otvoril ústa. Ani som nevedel, že tá značka ešte existuje! FAVORIT! :D

Žiadne staré bicykle, ale aj nové, ktoré vyzerali dosť športovo. No na poslednom obrázku u Favoritov si všimnite.. ehm.. reťaz. :D To boli také bicykle do mesta, a asi až sa človek nedomaže, alebo niečo iné, to tam malo takú gumenú vec, ktorá perfektne sadala do zubov prevodov. Bicykle to boli veľmi pekné, ceny však boli trošku vyššie. A asi by som išiel do niečoho iného. O.o






Opäť nejaké "srandy".
Celkom "štýlový", asi mestský bicykel. :D



Dvojica skutočne excelentne vyzerajúcich favoritov, ktoré patrili dvom československým legendám cyklistiky.



Človek si mohol kúpiť takéto sedlá a brašne. :D


Skutočne: cyklošpeciál.



Merida a 4,5 kilogramu. :O Samozrejme UCI má váhový limit, a táto váha je hlboko pod ním.



Merida sa zamerala hlavne na horské bicykle. Pár cesťákov, pár bicyklov pre deti. Ale inak tam boli iba tie horské mašiny. :)

Cestné bicykle od BMC.

KTM a CUBE. 



A tento ma zaujal. Hlavne svojím vzhľadom. Potom som ešte zistil, že sa volá Charisma. Meno ho skutočne vystihlo.


Cipollini! To je značka, ktorú založil aj po sebe pomenoval Mario Cipollini. Šprintér, ktorý sa narodil v roku 1967 a niektorí ho považujú za najlepšieho šprintéra všetkých čias.



 MERCKX!

Jeden veľký plagát, trocha oblečenia a zopár bicyklov. Hľadal som niečo čo by skutočne ukazovalo na neho, ale okrem mena na bicykli tam nič iné nebolo. Teda okrem predavačov, ktorí mali tričká - ako napodobeninu Merckxovho dresu Molteni. No ich som fotiť nechcel. :) A bicykle sa mi rozmazali, čo som si tam nevšimol. O Eddym Merckxovi viac tu.



Specialized!

Mali tam len pár bicyklov. No tu je jeden pre dámy. Všimnite si aj tie.. Ako to povedať inak ako výplet. Aha! Všimnite si "paličky" v kolesách. :)
Všimol som si tak vyššie umiestený bicykel vo farbách, ako to má majster sveta Peter Sagan. Len.. Rozmazal sa mi. :/




Ešte zopár zaujímavých kúskov. :)



Ale nebolo to len o bicykloch. Oblečenie. Niekde predávali dresy za 50 korún. Alebo po 100-vke. To boli dresy, ktoré si niektoré české tímy dali porobiť a asi ich mali viac, alebo neviem. Išlo o nové veci, žiadne používané. Lacné boli, pretože, kto si dá na seba meno náhodného predajcu bicyklov, alebo inú značku?

Ja som ale jednému neodolal. Bol za 400 korún, ale myslím si, že vyzerá.. Šialene. :D Ja stále chodím v čiernej, alebo bielej. Tak som chcel dres, ktorý vyzerá presne takto. :) Bonus: dostal som ešte 100-ku zľavu.
Mám aj nové ponožky, trošku... No určite. :D Trošku určite nie. Sú veľmi farebné. :D A ešte som si kúpil vec na čistenie reťaze a prevodov od Muc-Off. Tiež som mal naň zľavu.

Dali sa kúpiť aj rôzne doplnky na výživu, gély a podobné. Dokonca ma zavolali nejaké ochutnať. Príchuť banán s čokoládou. Povedali mi, že je to celé prírodné, bez nejakých, ako to ja volám, nezmyslov.
Mesto Praha malo svoje stánky. Tam sa dali zobrať zadarmo mapy.  :) Okolo toho stánku boli asi všetky kraje z ČR. Hovorím asi, pretože som to nepočítal a nepoznám to, ale skutočne ich tam bolo dosť! Mali tam aj nejaké súťaže typu: vyplniť dotazník a tak.
Na veľtrhu bola možnosť dať si urobiť masáž nôh, skúsiť trenažér.

No v areáli boli aj preteky. Na letáčiku bolo, že profíci, ale ja som bol priveľmi zaujatý bicyklami, aby som šiel von. Vnútri bola postavená aj free-ride rampa, kde sa jeden chlapík snažil skákať cez prekážky, či chalani, ktorí tam robili rôzne triky na kolobežkách.

Už to zhrniem. :) Vstupné ma stálo 200 korún. No tie bicykle čo som tam videl. To je na nezaplatenie. Niekto povie, že veď len rám, nejaké kolesá, prehadzovačky... Ale keď to človek vníma v takom svetle ako ja, že vidím za tými značkami príbehy a ľudí. Takú maličkú históriu. Čo všetko by sa s tým dalo dokázať. :D Potom je to skutočne raj.
Celé to hodnotím ako super zážitok. Aj ľudia boli príjemní, veľa ich tam prišlo práve na bicykli. :) A ak si raz budem kupovať cestný bicykel. Tak už asi viem, kam pôjdem. :)