Preskočiť na hlavný obsah

Prvá v roku 2016

No po pravde. Dnešná jazda nebola prvá v tomto roku. Úplne prvá bola na konci januára, keď som išiel asi 4 kilometre za priateľkou na Korcháň. Takže tam a späť, asi 8 kilometrov.
No vtedy sa mi nezapla ani GPS na telefóne, musel som sa krotiť až neprídem spotený ako po mojej normálnej jazde. To znamená, že bývam spotený ako by som mal pod prilbou na hlave sáčok s vodou.
A dokonca sa mi išlo tak príšerne! Veď som liezol na ten Korcháň, kde mám segment s časom 10:53, asi 20 minút. Pľúca, nula bodov. Srdce tiež. Tak som sa rozhodol na to zabudnúť a budem hovoriť, že to bolo ako keď ide nejaká babka do obchodu. Ani pretek, ani tréning, len tak. :D





No dnes to bolo o niečom inom. Po tom januárovom zlyhaní som chcel nasadnúť na bicykel a dať si nejaké tempo, nejaký kopec, rovinku a tak. A čakal som na dobré počasie, čo bolo spolovice dnes. Bolo 12 stupňov, ale fúkal hrozný vietor. Pozeral som to potom aj na modeli Aladin cez shmu.sk, ale... Mňa tie číselká moc neberú, tak len podľa grafu viem, že aj tam ukazovalo vysoké hodnoty. :D Do budúcna sa spýtam mojej Ivky, ona týmto veciam rozumie, tak snáď mi to vysvetlí. :)
No ale k tomu vetru. Ja som sa snažil mať akú takú pozíciu proti vetru. No keď to fúklo tak som skoro spadol z bicykla.

Ale dosť sťažovania sa na vietor. :D Nohy ma boleli, kolená kričali od bolesti. Ale vedel som, že ďalšia jazda už taká hrozná nebude, tak sa mi oplatí si zamakať. :) Tak som to zobral, že pôjdem na Husárik. Je tam segment asi pol kilometra, kde som dal absolútne príšerný čas. :D No po chvíli som sa už aj vyšvihol zo sedla a šprintoval som hore kopcom. Takže moja vrchárska forma sa trošku ozvala. :D Snáď ju vrátim do stavu z roku 2015.
Nemohol som ísť však až na Husárik, pretože po chvíli bola dosť mokrá cesta a mne už kopec aj tak stačil.
Ale urobil som fotku bicykla a mojej novej fľašky. :)

Chcel som nimi ukázať, že bicykel stále vyzerá super a tá fľaška? :D Kúpil som ju v Decathlone v Ostrave. :) Keď som to videl, tak som hneď videl zo seba Valverdeho, či Quintanu. :D 






 


No ale k jazde. Z kopca som išiel ešte na Zákopčie ku kostolu. To už som naplno cítil ten vietor. No cestou od toho kostola k môjmu domu som sa snažil neklesnúť pod 35 km/h. A išlo mi to! :) Ale prišiel atentát.
Pokus o moje zničenie! Ja som išiel po svojej pravej strane a oproti išlo auto, tiež vo svojom pravom pruhu. Za ním išiel autobus. To auto malo vlečku, v ktorej malo tehly. Ten pán odbočil zo svojho pruhu na vedľajšiu cestu doľava, teda cez môj pruh. Urobil to pár metrov predo mnou. Aby to nestačilo tak s vlečkou zablokoval cestu a ja neviem čo v tej somarine robil. Či tam podraďoval alebo čo. Takže ja som musel zbrzdiť, skoro k tým tehlám, a ešte som musel zosadnúť, pretože som ho nemohol obísť kvôli autobusu. Hovorím si, že prvá jazda v roku, by bez assassinácie nebola to pravé.
ALE! Pri Konečnom, to je taký obchod priamo na križovatke, kde sa vedľajšia cesta zo Zákopčia pripája na hlavnú cestu. Vyzerá ako písmeno T. Samozrejme. Pri tom obchode, často stoja autá čo vykladajú tovar a stoja priamo v tej križovatke na chodníku. Nikto nepočul že 5 metrov od križovatky sa nestojí. Takže tam je mizerný výhľad keď tam stojí nejaká dodávka. ALE TAMTEN DNES, ten teda vyhral u mňa cenu šoféra roka. Išiel som za autom, ktoré odbočovalo rovnako ako ja, teda z vedľajšej na hlavnú. Keď som už išiel odbočovať ja, tá dodávka, sa hneď vedľa mňa pohla a išiel rovno na mňa. Hneď som sa odpojil z pedálov, takmer som tam spadol. On chcel odbočiť z toho chodníka a.. Ja to nechápem. Či ma nevidel v spätných zrkadlách, alebo čo. Jednoducho si to chcel zobrať rovno a hotovo. Tiež stál na vedľajšej, vedľa mňa, keď som išiel odbočovať. Našťastie zbrzdil.
Potom som išiel na Korcháň a chvíľu som uvažoval nad tým čo sa stalo. Napadla mi vtipná myšlienka, že ma takmer zabili na Kysuciach, tak čo budem robiť v Prahe? :D Ale ďalej som to neriešil. Opäť som sa sústreďoval na tempo. Ku kostolu som to dal za 16 minút, čo je celkom slabo, ale ten vietor bol skutočne hrozný. Cestou dole som ťahal ledva 25 km/h pretože som skoro stál na mieste, aj keď som sa snažil makať zubami, nechtami a hlavne nohami. :)

Čo ma najviac ale teší je, že môj bicykel bude mať už 4-tý rok a stále ťahá ako kráľ. :)


Ako fanúšik hviezdnych vojen, sa mi podarilo zohnať takúto nálepku. :) Som z toho nadšený. :D 


A ďalšie jazdy? V piatok v noci odchádzam na študijný pobyt do Prahy. Dúfam, že na internáte bude miesto pre bicykle. Ak bude, tak si myslím, že to bude riadna paráda. :) Už som dokonca googlil cyklotrasy v Prahe a v okolí. :)