Preskočiť na hlavný obsah

Cesta na medvediu skalu

Medvedia skala. To je také super miesto, kde je vidieť kus skaly a je rovno na hranici s Českou republikou. Poľovníci tam postavili takú prírodnú kaplnku a celé to tam má taký iný nádych. 
Kaplnka pri medvedej skale
Ale! K ceste. :) Od môjho domu je to asi 10,7 kilometra. Po ceste je zopár segmentov a v tomto roku (2015) sa tam uskutočnili preteky.

Je tam obrovské množstvo krásnych výhľadov a je to super cesta. :)
Človek sa tam dostane, keď z Rakovej odbočí smerom na Korcháň. Tam býva aj moja priateľka. Včera som kukal moje záznamy a čo mám svoj bicykel od roku 2012, tak som tam bol na ňom 68 krát.





To je ten Korcháň, výhľad z cesty na Olešnú

V pozadí tie budovy: Čadca, napravo ten komín už Raková a tu dole opäť Korcháň



Tam o kúsok vyššie je výhľad na Bahaňu, ja to volám ako dominantu Korcháňa.

Ja s Bahaňou v zime. Dobre.. Je to fotené už na jar a u nás na Kysuciach trvá zima donekonečna a ešte ďalej. :/



Keď už sa dostanete z tohto pľacu, tak idete stále hore a tam sa už pomaly dostávate do lesa. 

A na jeseň ten les vie prichystať krásne fotky. :)
                                                    V roku 2013

Rok 2015 - nová asfaltka, ale len pár metrov. :)


Z lesa sa dostanete na takú, ja to volám zákruta, odkiaľ je krásny výhľad. Mám odtiaľ takú hromadu fotiek, že vyberiem len pár. :)


                      Ja už na spomínanom preteku, z tohto roka

V pozadí je vidieť Malú Fatru, Veľkú Raču. V popredí je to zas Milošová a rybník čo tam majú. :) 






Potom už len po ceste a pomaly sa dostávame k Medvedej skale. Minule sa mi takto podarilo za jazdy cvaknúť tú cestu. :) 



A teraz. :D Idem sa pochváliť. :) 8. augusta 2015 bol u nás v dedine pretek: Mtb Uphill Beskydy. A u nás zmenili trasu z pôvodnej Sagatky na trasu smerom na medvediu skalu. Ja som bol z toho veľmi nadšený. :) Deň predtým som si to dal za 37 minút a bol som z toho nadšený, lebo som myslel, že to bude trvať tak 45 - 50 minút. A dúfal som, že dám taký dobrý čas aj v deň preteku.
Na Uphille sa štartuje po pol minútach. Je to časovka, nie hromadný pretek. Ja som štartoval šiesty. Takže dve a pol minúty za prvým. Za mnou štartoval kamarát, ktorý ma vždy na pretekoch ničil. Ja som poslal celú rodinu do cieľa, nech sa idú pozerať. :) Štartoval som o 14:02´30. Takže bolo fajne teplo. Adrenalín, bolesť, veľmi vysoké tempo. Ja som to všetko prekonával už na prvých kilometroch. Ešte sme neboli na Korcháni a tých piatich predo mnou som predbehol. A kamarát za mnou ešte stále nebol. Tak som makal. Aj keď to bola časovka, tak som chcel prejsť prvý! Šľapal som to, trpel som. A došiel som to za 33:41, prvý som preťal pomyselnú pásku.


 Bol som toho šťastný, nadšený. :) Bolo to niečo o čom by som pred dvoma rokmi ani nesníval. Super čas. A za tými Poliakmi len o 8 minút. Možno sa to zdá, že až. Ale to sú cyklisti na inej úrovni. (Na ktorej o pár rokov budem - dúfam. :D )
A o 2 mesiace vyšiel tento článok v našich dedinských novinách. :D


Takže tá cesta mi prirástla k srdcu ešte viac. :D
A na záver tohto príspevku dám ešte jednu fotku.  Môj fotoaparát ma jednu zaujímavú funkciu, ktorú som skúšal práve na zákrute, smerom na medvediu skalu. A nebola to sranda.. Nastaviť samospúšť, dobehnúť k bicyklu a prejsť v tom uhle popred foťák. :D Pár pokusov to stálo, ale fotka stojí za to. :)


Tak dúfam, že na tej trase niekoho stretnem a spýta sa ma, či to náhodou nie som ja, z toho blogu. ;-)