Preskočiť na hlavný obsah

STRAVA

Aj keď, názov príspevku má celkom jednoznačný názov, tak predsa len nepôjde o jedlo. :D



Ide o (podľa mňa!) výbornú aplikáciu, ktorá detailne zaznamenáva vaše aktivity cez GPS. 
Ja som sa k nej dostal cez jeden youtube kanál, konkrétne: Global cycling network. Ide o Britov, ktorí točia videá. Venujú sa od mechanických vecí, cez epické kopce až po rozhovory s profíkmi. A tam občas spomenuli STRAVA.
Ja som si kupoval nový mobil a vôbec som na to nemyslel. :) A kúpil som taký lacnejší, ale malo to android a GPS. A hneď ma napadlo, že veď predsa môžem mať STRAVA. :D
Úžasné štatistiky, výpočet nastúpaných kilometrov, približné Watty a mnoho ďalšieho.


 





Ale začnem od začiatku. Keď som to nainštaloval na mobil, tak ma prekvapilo, aké je jednoduché to ovládať. Občas sa stane, že niečo totálne pokazíte, ale už budete vedieť do budúcna. :D
Prvé čo som si všimol boli segmenty. Niekto na trase ktorú prešiel, vyznačí kúsok cesty na ktorom sa potom počítajú časy. A to je dámy a páni šialenosť. :D Ja som pred tým jazdieval, také na čas, že v hlave aby som to mal, ale s týmto som normálne začal pretekať. A vie to aj riadne posunúť dopredu. :)
Ten kto má najlepší čas je: KOM - King of the mountain. V prípade žien QOM- Queen of the mountain.


Takto vyzerajú úspechy, ktoré sa na segmente dajú dosiahnuť. Personal znamená, že koľký svoj najlepší čas ste dosiahli.


Ja som mal tých KOM-iek zopár. Bojoval som o ne. A som na ne HRDÝ! :D (kopec na Olešnej, a zopár v Ružomberku) Kto jazdí veľa, prípadne vytvára nové segmenty, má tých KOM-iek viac. 

Čo sa ale stalo mne? V mojej dedine máme jeden segment a tam som chcel byť prvý. Na niekoľký krát mi to vyšlo. A chalan čo to vytvoril a aj ten čo som ho porazil sa mi ozvali a pozvali ma do klubu založeného na STRAVA. Takže tak som našiel pár super ľudí, ktorí sa venujú cyklistike.
Klub je niečo, kde sa zbierajú jazdy všetkých členov a týždenne je vytvorená tabuľka, že kto najviac najazdil, mal najlepšiu priemernú rýchlosť, najdlhšiu trasu a kto nastúpal najviac metrov. Cez prázdniny ma celkom dosť motivovalo byť na čele v tej tabuľke. :)

No STRAVA nieje len o tom. Vznikajú tam rôzne výzvy. Napríklad za mesiac prejsť čo najviac kilometrov, nastúpať určitý počet metrov. Často to nie je nič jednoduché, no dá sa to. :) Ja som už odomkol pár týchto výziev.
Jedna na ktorú som zvlášť hrdý je Grand Fondo. Stanoví sa počet kilometrov, ktoré je potrebné prejsť v danom mesiaci, počas jednej jazdy. V každom mesiaci je počet kilometrov iný. :) V Júli som sa dohodol s jedným kamarátom zo STRAVA a išli sme na jazdu ktorá mala merať 130 kilometrov. Trvalo nám to v pohodovom tempe, spolu so zastávkami cez 8 hodín. Nešli sme ani na segmenty, ani na nejaký úžasný čas. Chceli sme len zabiť celý deň na bicykloch. Mali sme cez 30°C a nastúpali sme asi 1880 metrov, menili sme defekt, porobili veľa fotiek. :) Takže Grand Fondo splnilo svoj účel.
130 kilometrov, alebo ako sme to nazvali: Okolo Beskýd vo dvojici. :)

Odznaky za splnené Grand Fondo v jednotlivých mesiacoch

Tak by som asi zhrnul STRAVA. Veci, ktoré mňa zaujali najviac. Je tam toho omnoho, omnoho viac, ale to by som písal ešte veľmi dlho. :) Kto chce nech si ju skúsi. Verte mi, že Vás to bude motivovať. Namiesto toho aby som si sadol ku televízoru som išiel jazdiť, aby som najazdil mesačnú výzvu. :D
Ale! Na moje KOM-ká sa ani nepozerajte. :) Tie sú pre mňa posvätné. :D

Ehm.. Keď sa niekto nudí a najazdí doslova bicykel. :D