Preskočiť na hlavný obsah

Moje počiatky v cyklistike

Všetko to u mňa s cyklistikou začalo, už u malého dieťaťa, keď som jazdil na detskom bicykli na ktorom ma doma naučili. A tak ako u každého chlapca, jazdil som a lietal na tom po dedine. Mal som taký celoodpružený. No ako to pekne nazvať.. Moc dobré to nebolo. :D

To čo ostalo zo starého bicykla

Ale snažil som sa. Občas som šiel na strednú školu s ním, zamykal to tam, ako jediný z celej školy. No pokazil sa. Ja som ukončil strednú a pol roka som bol na absolventskej praxi. Niečo málo som zarobil a šetril som si to na výšku. Chcel som si ale kúpiť nový bicykel. Nevedel som nič. O bicykloch.. O Tour de France a o nejakom Saganovi len z počutia..
Išiel som do Ostravy, kde mali super ceny. Chcel som cross, že až to ide rýchlo aj po ceste a v lese až sa to nerozpadne. To bol rok 2012.
A mal som vyhliadnutý taký lacnejší. Ale môj otec a ten predavač ma vyprovokovali. A hodil som do toho úplne všetky peniaze čo som mal. Rodičia mi ešte aj prispeli. Nebol to nejaký extra super bicykel. Ale pre mňa to bola brána do nového života. Vôbec nepreháňam. Dovtedy som bol len taký, stále za počítačom. Nemal som nejaké hobby, nič. Ale s týmto. :D

Môj bicykel


Išiel som na tom a fúha. :D Bolo to rýchle. Došiel som na Klokočov a späť (asi 40 km) a bol som z toho úplne hotový. Niekedy v októbri bol u nás pretek. Cyklokrosový. Ja som vôbec nevedel čo to je. Tam som zistil, že je to pretek s prekážkami a jazdia sa okruhy. V mojej kategórii som skončil tretí. Dostal som nejaké ceny a brutálne ma to motivovalo. 

Z Cyklokrosu 2012

V zime som si kúpil dresy a v roku 2013 som si už zapisoval každú jednu jazdu. Cieľ bol jasný: 1600 kilometrov za rok. Zapisovanie bolo ťažšie. :D Nemal som ani tachometer, ani STRAVA. Tak som cez google mapy získaval údaje o prejdených kilometroch. :D Bolo to super. Malé výlety, začal som spoznávať obrovský svet cyklistiky. Jej obrovský potenciál. Prestal som sledovať iné športy a to úplne. :D Chytilo ma to a nepustilo. V lete boli preteky pre horské bicykle. Ide o UPHILL MTB BESKYDY. Ja som tam išiel s mojím crossíkom. :D Išli sme ešte s dvoma kamarátmi. Moje časy neboli nejaké extra zlé. Ale obaja ma porazili.

Z Uphillov

Z Uphillov, konkrétne na vrchole Czantorie

A cieľ 1600? :D Dal som 1596 kilometrov. Ale považujem ten cieľ za splnený. :)

Ďalšiu zimu som si kúpil tretry na bicykel (SPD), od leta som mal tachometer.
Moje tretry spolu s pedálmi SPD

Bol som pripravený. Rok 2014. Škola a dlhá zima spôsobili pre mňa štart až niekde v apríli. A od marca som mal ešte niečo, čo malo prednosť pred bicyklom, a to niečo bola priateľka. :) Tá bola ale v lete v Škótsku, takže som jazdil. Cieľ bol 2000 kilometrov. To leto bolo tak otrasné. Neustále pršalo, bola zima a často sa mi ani nechcelo. No keď začala škola, tak sme si našli so spolužiakom privát v Černovej a zobrali sme si aj bicykle. Začal som objavovať krásy Liptova. Čutkovská dolina, Vlkolínec a trúfol som si aj na Donovaly.

Aj so spolužiakom vo Vlkolínci
Na Donovaloch

Ani rektor s dekanom neparkujú tak blízko školy ako sme my parkovali

A na konci roka sa mi to podarilo a mal som najazdené cez 2000 kilometrov. Pre tento rok bola pre mňa dôležitá STRAVA. Že som sa k nej dostal. Na pretekoch som bol opäť na Uphill, tento rok len jednu etapu. Bol som aj na nejakých časovkách na ceste, ale tie časy, nič moc. Išlo skôr pozrieť nejaké to podujatie.

Z Uphillu

A začal rok 2015. Rok mojich bakalárskych štátnic. Bakalárka, učiť sa. Začal som až v apríli, no poriadne až v máji. Štátnice vyšli, titul bol môj. Priateľka opäť išla do Škótska. Nie žeby ma to tešilo! Bol by som radšej keby bola doma, ale. Tam je za tým toho veľa. A ja som nemienil sedieť  doma na zadku. Cieľ bol 3000 kilometrov. V mesiaci júl, ktorý bol úžasný!, lebo bolo teplo som najazdil 1000 kilometrov. V auguste cez 700.
A preteky tento rok? Začalo to pretekom v Poľsku v rámci Uphillu. Tam som išiel bez kamarátov. Ťažká trať. Mal som aj pád. Ale čas bol super. 

Z Uphillu v Poľsku v Ustróni

Nasledoval pretek u nás v dedine. Na trase ktorú poznám naspamäť. Mal ísť aj jeden kamarát, čo chodil so mnou aj po minulé roky. Keď sme niekde spolu boli, tak jazdil rýchlejšie a tak. Ale moja motivácia bola tak obrovská! Mal som cieľ to dať tak za 45 minút. Deň pred pretekom som si to dal za 37 minút.  A v deň preteku. Pretekárov púšťali po jednom každých 30 sekúnd. Štartoval som 6-ty. Predo mnou  štartovali ľudia od nás z dediny. Celú rodinu som poslal do cieľa, nech sa idú pozerať. Vyštartoval som. Dal som také šialené tempo. Bál som sa, že ma to za 10 minút zloží. Ale neprestával som. Bolelo to! Tých piatich predo mnou som zničil ešte pred polovicou trate. A začal som sa otáčať. Kamarát totiž štartoval 30 sekúnd za mnou. A ja som švihal do cieľa. Kopce som si vychutnal. Na záver som zašprintoval cieľom, že ma otec nestihol odfotiť. Sadol som si. Upokojil srdce a smial sa. :D Vyšlo mi to. Môj čas bol 33:40. Kamarát to mal za 37 a nejaké sekundy. Bol som na seba hrdý. :) Nie, že som ho porazil. Ale kvôli tomu, ako mi to krásne išlo. :)
Záverečný šprint na medvediu skalu v mojom podaní


O týždeň sme išli zase spolu na Uphill do Čiech. Tiež zaujímavý pretek. Kamarát štartoval za mnou. Zas 30 sekúnd. Mne sa išlo na začiatku ťažko. Dobehol ma a bol predo mnou. Ja som sa ho celý čas držal a 2 kilometre pred koncom som sa vrhol do toho kopca absolútne naplno a v cieli som rátal sekundy. Porazil som ho o 40 sekúnd. Môj čas bol ale úplne super. Oproti minuloročným 57-im minútam som to dal za 49:20. 

Ďalším bol memoriál. Cesta ktorú som poznal veľmi dobre. Mal to byť taký okruh. :) Nemali byť ani umiestnenia, nikto nestopoval čas. Ale prišiel aj spolužiak zo Žiliny, tak sme išli. Myslel som, že nás tam bude 10-20. No na memoriáli v Turzovke stálo na štarte 99 ľudí. A boli tam cesťáky a poločasovkárske bicykle, že ten môj vyzeral tak trošku lacno. :D Tak som hneď spolužiakovi povedal, že je idem na víťazstvo. :D Po štarte začali úniky. Ja som chytal, ale stálo ma to celkom dosť veľa síl. Tak mi ušla skupinka 10-tich jazdcov. Presne som vedel koľký som. A vedel som aj to, že bude kopec a zjazd.. Tam som si dal do kopca strojové tempo. A v zjazde som išiel totálne na hrane. Bol som piaty. Pred koncom ma dobehli dvaja jazdci, ktorí sa navzájom ťahali. Mne sa podarilo za nich chytiť a jedného som na záver prešpurtoval. :)

Aj so spolužiakom zo Žiliny

A posledný pretek bol u nás opäť cyklokros, ktorý som si len odjazdil. :) Bola pozrieť aj moja priateľka. :)
Z cyklokrosu v Rakovej 2015

A čo sa týka počtu kilometrov? Už v septembri som dosiahol 3000. A teraz je október. :) Ja sedím vo vlaku a píšem tento príspevok, pretože chcem povedať ostatným, ako to vlastne začalo. :)

(P.S.: Možno to tak nevyzerá, ale predsa len. :D Priateľka je na prvom mieste. ;-) )
Možno mi za toto ublíži. Ale musím sa pochváliť. Moja priateľka na mojom bicykli. ;-)