Preskočiť na hlavný obsah

Ja a kráľovná Beskýd - Lysá hora

Wikipedia píše o Lysej hore toto:

Lysá hora (1 323 m n. m.) je lúčnatý vrch v pohorí Moravsko-sliezske Beskydy. Na vrchole je križovatka viacerých turistických značiek. Vrchol sa nachádza v katastrálnom území obcí OstraviceKrásnáStaré Hamry a Malenovice.
Výhľad na Lysú horu z hory Živčák

Masív Lysej hory je od ďalších častí Moravsko-sliezských Beskýd oddelený hlbokými údoliami Ostravice, Řečice a Mohelnice. 
Z vrcholu sa turistom naskytuje výhľad na pohoria BeskýdJeseníkovMalej FatryStrážovských vrchovBielych Karpát, až po Západné a Vysoké Tatry. Pod vrcholom sa rozprestiera Ostravsko a časť Sliezska.
Na Lysej hore sa nachádza i meteorologická stanica, televízny vysielač, stredisko horskej služby, horské chaty SKI a Lysá hora a ubytovňa Kameňák. (už zdiaľky je vidieť na vrchole, akoby vežičku)


Lysá hora zachytená jedným kamarátom zo Stravy


Dal som tu ten kúsok z wiki, pretože keby som sa to snažil popísať svojimi slovami, tak by to asi nedopadlo najlepšie. Niekto si už možno aj v predchádzajúcich príspevkoch všimol, že často spomínam Lysú horu a dávam ju na prvé miesto. To je preto, lebo je to krásny kopec umiestnený v našom beskydskom prostredí. Úžasná kombinácia. :D A ešte jeden dôvod. Pre mňa to nie je len nejaký kopec, ale čosi viac. :) 



Na internete sa dá nájsť veľké množstvo krásnych fotiek Lysej (rada sa fotí). Sama Lysá trošku pripomína Osamelú Horu z Hobbita. :D
Nie nadarmo dostala titul kráľovná Beskýd. Každý na ňu pozerá, urobí si fotku. Keď človek vylezie na nejaký okolitý kopec, tak len hľadá kde je Lysá. Ale koľko ľudí tam vyliezlo?
Ja sa musím priznať, že som tam nikdy nechcel ísť pešo, ale hneď tam ísť na bicykli. Ale nejak som sa k tomu nedostal. Vďaka aplikácii STRAVA som našiel pár ľudí z vedľajšieho mesta, ktorí jazdievajú. A písali, že by radi zorganizovali aj výjazd na Lysú horu.
A ja som odsunul úplne všetko, len kvôli tomu, aby som mohol ísť. :)

https://www.youtube.com/watch?v=1pdtuCCQoyw -video z nášho výstupu, ktoré nahrával kamarát, cez kameru na bicykli. (Ja som ten čierno zelený. :) )
Nejdem písať ako presne prebiehal výstup. No dobre. :D Tak predsa len. Išli sme autami do Frýdlantu a odtiaľ sme išli všetci 5-ti spolu po odbočku, kde začínalo stúpanie. A tam sme sa dohodli, že každý pôjde svojím tempom. Dvaja riadne ťahali, a ja som sa snažil zubami nechtami držať za nimi. :) Predsa len je to asi 8 kilometrov s priemerne 8-9% stúpaním. Nakoniec mi jeden ušiel a ja som došiel druhý. A STRAVA mi to nezaznamenala, pretože GPS na mojom mobile.. No.. :D Pre mňa to bol dobrý čas, ale čo bolo dôležitejšie, tak som vyliezol Lysú horu a ešte k tomu v spoločnosti fajn ľudí. 
Po ceste bolo množstvo peších turistov, ale v ten deň, sme to ovládli my. :)

Na vrchole. :)
Vrchol (to je tá akoby vežička, ktorú je vidieť z ďiaľky :) )
Výhľad z Lysej smerom na Kysuce.

:) 


Ten deň bol úplne parádny. Počasie vyšlo, bolo okolo 30 °C, trošičku fúkalo.
Ak to číta niekto z okolia, tak skutočne odporúčam Lysú Horu. Samozrejme na bicykli.
A kto z okolia nieje? Tak nech vylezie na kopec, na ktorý pozerá z okna, alebo z auta a občas si urobí fotku. Ten pocit keď ste na vrchole, je na nezaplatenie. :)
A zjazd tiež nie je na zahodenie. :D


Niekde pod Lysou. :)