Preskočiť na hlavný obsah

Čutkovská dolina, alebo pokoj v Ružomerku

Tento príspevok bude o jednom mieste, na ktoré som pravidelne chodil, keď som mal bicykel v Ružomberku.



Ide o Čutkovskú dolinu. Nachádza sa teda vo Veľkej Fatre a jej stredom tečie potôčik Čutkovo. Ja som tam jazdil takú trasu, že mi to vychádzalo 12 a pol kilometra tam aj späť. Najvyššie som sa dostal na 820 m. n. m. To stúpanie, je ale rozťahané, takže žiadne strašné percentá tam nie sú.




Ja som bol v tom Ružomberku, taký aj trošku sklamaný, tak keď som našiel tento kúsok, tak som si to hneď zamiloval. Pripomína mi to tie naše beskydské cesty. Je to rýchle, príroda je super a sem tam sa dá nájsť aj nejaká tá srna, alebo zajac. A je tam aj značka aby si človek dával pozor na medvede. :)


Hneď na začiatku, sú koliby kde sa dá najesť a o kúsok ďalej je malá priehrada, kde to žije rybami. :) Pstruhy a podobné, ktorým sa ja ale nevyznám. :)





Občas sa tam zastavím a len tak kukám. :) Keď sa človek neponáhľa a konečne má čas, tak je to super pre psychiku. A tie ryby tam. Vôbec nie sú plaché! Stačí tam niečo hodiť a všetky sa začnú biť o ten malý kamienok, alebo list. 





A ďalej v doline? To je paráda. :) Nie sú tam síce žiadne výhľady, ale na cestu sa tisnú okolité stromy. To mám ja veľmi rád. :)



Pri jednej chate ešte kúsok ďalej človek zazrie veľký drevený dvojkríž posadený v skale. 




Vyzerá parádne, že? :)


Potom nasleduje kúsok kde tečie potôčik hneď popri ceste.  Ale hneď vedľa sú akoby brehy, ktoré sa dvíhajú do výšky. Keď ide človek sám, tak to môže pôsobiť až strašidelne. ;-) Kto tam nebol, nech sa nesmeje. 





Ako som písal, bol som tam viac ráz, tak mám fotky z rôznych období. :)




Áno, veľmi rád fotím svoj bicykel. :) 


Úsek, ktorý ja jazdím nie je ale úplný koniec. Končí tam len aká taká cesta. No je tam ešte chodník. Tam je ale hromada skál a nie malých. Skúšal som to, ale to nemalo cenu. 




A je tam jeden veľký strom. :)




Na STRAVA sú tam vytvorené nejaké segmenty, na ktorých som prvý. :) Na tých na ktorých nie som, tak to je vďaka chybe mojej GPS v mobile, pretože v tej doline sa nedá očakávať nejaký super signál. :)


Späť je to veľmi rýchle. Je to aj akčné, vďaka rozbitej ceste. Ono totiž už na konci úseku je taká cesta, že ehm. Tam to aj ten potôčik po daždi berie po ceste. :) Tak.. :D

Takže si tam treba dávať pozor, až sa človek nezabije.

Tých 12, 5 km je ale pre mňa celkom málo. Tak chodím ešte na Hrabovo a odtiaľ na Kalváriu, odkiaľ je úžasný výhľad na Ružomberok. :)






Jedna spolužiačka, po tom, čo bola v Čutkove napísala, že Ružomberok to nie sú iba továrne, špinavý vzduch, hromada domov a obchodov. Alebo niečo v tom zmysle. :)
A to je pravda. Stačí zájsť ten kúsoček, pár minút cesty a človek sa ocitne na mieste, kde je pokoj a môže si oddýchnuť. :) Pokiaľ ho nenaháňa čas, medveď a segment na STRAVA. :D